انتشار دومین جلد از مجموعه کتاب های همکلاسی آسمانی

شهرری (پانا) - اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران دومین جلد از مجموعه کتاب‌های همکلاسی آسمانی، ویژه سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش آموز، ر ا با عنوان «ستاره های شهر من» منتشر کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
انتشار دومین جلد از مجموعه کتاب های همکلاسی آسمانی

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران با اعلام این خبر گفت: این کتاب نیز همچون جلد نخست مجموعه کتاب های همکلاسی آسمانی، حاوی خاطراتی از 40 شهید دانش‌آموز و حاصل تحقیق و پژوهش جمعی از دانش‌آموزان عضو انجمن های اسلامی مدارس متوسطه شهرستان‌های استان تهران، در مورد شهدای دانش‌آموز همین شهرستان‌هاست.

مسعود شاکر افزود: مجموعه کتاب‌های سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز ثمره اجرای طرح‌هایی با عناوین: «لشکر فرشتگان» و «همکلاسی آسمانی» از سوی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مدارس و هدف از آن معرفی قهرمانان واقعی و معاصر این مرز و بوم برای الگو برداری نسل جوان و نوجوان کشور است.

وی توضیح داد: چیدمان صفحات کتاب‌های مجموعه همکلاسی آسمانی به گونه‌ای است که در صفحات زوج ضمن چاپ تصویری از هر شهید دانش‌آموز به همراه درج نام و نام خانوادگی، تاریخ ولادت و تاریخ و محل شهادت وی، مشخصات دانش‌آموزان محقق در مورد آن شهید و نام آموزشگاه محل تحصیل شان نیز درج شده و در صفحات فرد کتاب هم مطالب به دست آمده در مورد شهید به طبع رسیده است.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران تصریح کرد: عمده‌ترین تفاوت جلد اول با جلد دوم از مجموعه همکلاسی آسمانی، درج آیه‌ای از کلام‌الله مجید با موضوع ایثار و شهادت به همراه ترجمه در صدر صفحات مربوط به هر شهید است.

شاکر، چاپ تصاویر جمعی گروه‌های دانش‌آموزی پژوهشگر به همراه خانواده‌های معظم شهدا در ابتدای هر فصل را به عنوان تفاوت دیگر محتوای جلد دوم با جلد نخست مجموعه کتاب‌های همکلاسی آسمانی بر شمرد.

وی اضافه کرد: کتاب‌های همکلاسی آسمانی برای سهولت در حمل و نقل در قطع جیبی به چاپ رسیده است بنابراین ضمن رعایت اختصار و پرهیز از اطناب در بیان مطالب، همواره در ویرایش و تنظیم محتوا سعی در ساده‌نویسی و ارائه لُبّ مطلب در کمترین زمان ممکن، فراخورحال مخاطبان بوده است.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران، گفت: محتوای جلد سوم مجموعه کتاب‌های سرگذشت‌پژوهی شهدا توسط دانش آموزان گردآوری شده و آماده طبع است و پیش بینی می شود با ادامه سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز در قالب طرح همکلاسی آسمانی، صرفاً در شهرستان های استان تهران تعداد مجلدات این مجموعه، دست‌کم به 10 جلد بالغ شود.

کتاب ستاره‌های شهر من حاوی خاطراتی از ۴۰ شهید دانش‌آموز در 111 صفحه زیر نظر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران تهیه و تنظیم شده و با شمارگان 1000 نسخه، توسط انتشارات تقدیر به چاپ رسیده است.

این تشکل دانش آموزی، در بهمن ماه گذشته، به مناسبت سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی، نخستین جلد از مجموعه کتاب های همکلاسی آسمانی را با عنوان «قبله از این طرف است» در 107 صفحه چاپ و منتشر کرده بود.

همکلاسی آسمانی و لشکرفرشتگان، طرح‌هایی در مورد سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز و خانواده ‌های آنهاست که در سراسر کشور دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس اجرا می‌کنند.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار