معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

اجرای طرح مطالعاتی نقش سواد در سرمایه های اجتماعی و روانشناختی در استان البرز

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی با اشاره به نقش سواد در سرمایه های اجتماعی و روانشناختی سوادآموزان، اظهار داشت: مرحله دوم این طرح در سطح استان در حال انجام می باشد.

کد مطلب: ۸۱۸۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مطالعاتی نقش سواد در سرمایه های اجتماعی و روانشناختی در استان البرز

محرمعلی الهویی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: نظر به اینکه سوادآموزی به عنوان یک شرط اجتناب ناپذیر برای توسعه اقتصادی، اجتماعی وبهبود شرایط زندگی انسان های محروم از سواد است از این رو اهمیت توجه به نقش سواد به عنوان یک عامل اساسی در رشد شخصی واجتماعی،نه تنها از این جهت که نقش مهمی در توسعه کشور دارد،بلکه اثر آن در مقایسه با دیگر متغیرهای تاثیرگذار در توسعه کشورعملی تر وکم هزینه تر می باشد.

الهویی افزود: امروزه سواد مهارتی بنیادی برای انواع یادگیری ونحوه یادگیری،یادگیری انجام کار ،یادگیری زیستن وباهم زیستن تلقی می شود. با این نگاه امروزه دیگر ریشه کنی بیسوادی هدف نیست، بلکه نهایت امر سوادآموزی مشارکت ودرگیری افراد در یادگیری مادام العمر از طریق دسترسی همگانی به فرهنگ نوشتاری است.

وی ادامه داد: برای سوادآموزی نباید یک نقطه پایان تصور کرد بلکه سوادآموزی یک فرایند است، زیرا بواسطه سوادآموزی است که استفاده از تکنولوژی های جدید،یادگیری زبان جدید وکسب مسئولیت های جدید برای انطباق با دنیای در حال تغییر میسر می شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: دومین مرحله از طرح پژوهشی مذکور به استناد نامه سازمان نهضت سوادآموزی در مناطق وشهرستانها در دوره سوادآموزی وانتقال در حال برگزاری است که انتظار می رود روسای ادارات سوادآموزی نسبت به اجرای هر چه بهتر برنامه های پیش بینی شده وهمانند مرحله قبل هماهنگی واقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

ایشان با اشاره به این موضوع که طرح مطالعاتی بررسی"نقش سواد در سرمایه های اجتماعی وروان شناختی" از مهر سال گذشته در استان در حال اجرا است، ضمن تشکر از همکاری و همراهی روسای ادارات سوادآموزی نواحی وشهرستانها با گروه اعزامی از سازمان نهضت سوادآموزی و همچنین در جمع آوری اطلاعات پیش آزمون، مرحله دوم این طرح در روزهای هشتم ونهم ویازدهم اردیبهشت 97 به مدت 3 روز اجرا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار