مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات :

ازاعتبار2 میلیارد و 200 میلیونی کتابخانه های عمومی قاین 779میلیون تومان اختصاص یافت

قاین (پانا) ـ مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات گفت : در سال گذشته 2میلیارد و200 میلیون تومان برای کتابخانه های عمومی قاینات مصوب شده بود که 779 میلیون و400 هزارتومان تاکنون تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۸۱۸۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ازاعتبار2 میلیارد و 200 میلیونی کتابخانه های عمومی قاین 779میلیون تومان اختصاص یافت

مددی مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات در این جلسه اظهارکرد: در شهرستان قاینات 16باب کتابخانه عمومی داریم که از این تعداد 13 باب نهادی و 3 باب مشارکتی است .

وی افزود: از این تعداد6 کتابخانه در شهر قاین ،4 کتابخانه در شهرهای تابعه ،5 کتابخانه روستایی و 1 کتابخانه سیار است.

مددی در ادامه گفت: تعدادی از کتابخانه های شهرستان با پیشرفت 50 درصدی در انتظار تامین اعتبار هستند .

وی افزود: کتابخانه روستای تیغاب 60 میلیون تومان اعتبار مصوب دارد که اعتباری تخصیص نیافته است و تاکنون 50 میلیون تومان از سوی جامعه یاوری و 20 میلیون تومان دهیاری هزینه کرده اند.

مددی مساحت این پروژه را 160 متر مربع اعلام کرد وگفت: امیدواریم با تامین اعتبار این پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

مسئول نهاد کتابخانه های عمومی قاین با اشاره به پروژه های دردست اقدام این نهاد گفت: 4 پروژه با زیربنای 3هزار و 560 مترمربع شامل کتابخانه مرکزی قاین با 40 درصد پیشرفت فیزیکی،کتابخانه واعظ اسفدنی با 50 درصد پیشرفت،کتابخانه صاحب الزمان (عج) روستای پهنایی با 95 درصد پیشرفت و آماده بهره برداری و کتابخانه جواد الائمه شهرک ولیعصراز جمله طرح هایی است که نیازمند اعتبارات وکمک مسئولین شهرستان است.

مددی در ادامه با بیان این که در سال گذشته در مجموع 22میلیارد ریال برای پروژه های نهاد کتابخانه ها اعتبار در نظر گرفته شده است گفت: از این میزان 14هزار و 800 میلیون ریال برای کتابخانه مرکزی قاین اعتبار مصوب شده است که 5740میلیون ریال تخصیص یافته است .

وی افزود: از 2000میلیون ریال مصوب کتابخانه واعظ اسفدنی 800 میلیون ریال و از 2000هزار میلیون ریال کتابخانه جواد الائمه ولیعصر صفر درصد اختصاص یافته است.

مددی گفت: برای تکمیل ،تعمیر و تجهیز کتابخانه های سطح شهرستان نیز 2هزا رو600 میلیون ریال مصوب شده است که از این میزان 1136 میلیون ریال تخصیص یافته است .

وی افزود: 300 میلیون ریال اعتباربرای محوطه سازی کتابخانه شهدای شهر خضری دشت بیاض مصوب شده است که میزان تخصیص آن صفر بوده است.

مددی گفت: 300 میلیون ریال برای تکمیل پروژه کتابخانه پهنایی مصوب شده است که از این میزان نیز 118 میلیون ریال تخصیص یافته است.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی قاین گفت: در مجموع 7 هزار و 794 میلیون ریال اعتبار در سال96 به نهاد کتابخانه های عمومی قاین تخصیص یافته است.

مددی تعداد منابع موجود در کتابخانه های شهرستان را 146 هزار و 850 نسخه ذکر کرد و گفت: 13هزا رو 825 نفر عضو کتابخانه های شهرستان هستند.

وی افزود: 37 نیروی انسانی نهادی و غیر نهادی در کتابخانه های شهرستان مشغول به کار هستند.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه گفت: کتابخانه بیهود نیز با اعتبار 110 میلیون تومان شامل 60 میلیون تومان کمک خیرین و 40 میلیون تومان اعتباراتی داخلی نهاد وتملک دارایی و اعتبارات استانی و 10 میلیون تومان خرید اولیه 1800 نسخه کتاب توسط نهاد کتابخانه های کشوربه بهره برداری رسید .

وی از خرید 330 جلد کتاب از 8 مولفین بومی شهرستان به مبلغ 5میلیون و500 هزار تومان خبرداد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی قاین ضمن تقدیر وتشکر از شهرداری قاین و شهرداری های تابعه گفت: شهرداری قاین 36 میلیون تومان،شهرداری خضری دشت و بیاض 6میلیون و 500 هزار تومان ،آرین شهر 4میلیون تومان،نیمبلوک 5 میلیون تومان و شهرداری اسفدن 4میلیون و800 هزار تومان سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های شهرستان را پرداخت کرده اند.

وی در پایان از مسئولین شهرستان قاینات خواست در خصوص مشکل زمین کتابخانه جوادالائمه شهرک ولیعصر(عج)،مشکل گرمایشی و سرمایشی ساختمان کتابخانه غدیر و مشکل ساختمان کتابخانه آرین شهر اقدامات لازم صورت گیرد.

بهمن کهن ترابی فرماندار قاین در این جلسه با تاکید بر پرداخت نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه ها گفت: با توجه به این که هرساله مبلغی برای خرید کتاب از مولفان شهرستان تخصیص داده می شود لذا کتابهایی که خریداری می شود باید سطح بندی و شاخصه هایی برای آن در نظر گرفته شود .

وی در خصوص مشکل زمین کتابخانه ها و سایر سازمان هایی که در شهرستان ساخته می شود گفت: دولت موظف است برای تمام نهاد های حاکمیتی زمین تامین کند واداره مسکن و شهرسازی باید مشکل زمین نهاد ها را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار