پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم;

استاد مطهری آموزه های رهایی بخش اسلام را به نسل انقلاب معرفی کرد

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت: استاد شهید مرتضی مطهری؛ معلم بزرگواری که اسلام و آموزه های رهایی بخش آن را با همه زیبایی هایش به نسل انقلاب معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۱۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
استاد مطهری آموزه های رهایی بخش اسلام را به نسل انقلاب معرفی کرد

بمناسبت آغاز هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری استاندار آذربایجان شرقی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

حمد و ستایش خداوند بی همتا راکه حقایق را به بشر آموخت و علم و دانش را وسیله ای برای رشد و ترقی قرار داد و با نزول قرآن بر قلب مبارک پیامبر (ص) و سوگند بر قلم، عظمت و اهمیت آموختن را متذکر ساخت.

در ادامه پیام آمده است: خداوند متعال، آموزش و پرورش را در قرآن کریم به خود نسبت داده است؛ آن‌جا که می‌فرماید: "الحمدلله رب العالمین" و "علّم الانسان ما لم یعلم". از این رو، شغل معلمی که بالاترین تجلی آموزش و پرورش در عصر ماست، شریف‌ترین شغل بشری بوده و از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه بیان شده است: همین جایگاه رفیع بوده است که شغل معلمی را در کلام امام راحل(ره)، شغل انبیا تعبیر کرده و مقام معظم رهبری نیز نقش معلم و مربی را در جامعه، نقشی تراز اول بیان کرده‌اند.

استاندار در این پیام یادآور شد: نام‌گذاری 12 اردیبهشت به عنوان روزمعلم، فرصت مغتنمی است برای پاسداشت و قدردانی از تلاش ها و زحمات مردان و زنانی که با افروختن مشعل های روشنایی بخش علم و دانش، تاریکی و جهالت را از وجود انسان ها زدوده و آگاهی و اندیشه را به آنان هدیه می کنند.

در پایان گفته شده است: به همین مناسبت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را نیز گرامی می‌داریم؛ معلم بزرگواری که اسلام و آموزه های رهایی بخش آن را با همه زیبایی هایش به نسل انقلاب معرفی کرد و نام و یاد خود را در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان معلمی وارسته، جاودانه و ماندگارساخت .

اینجانب ضمن تبریک این روز بزرگ به عموم فرهنگیان فرهیخته و معلمان دلسوز و متعهد استان آذربایجان شرقی، امیدوارم با تلاش های سازنده و خستگی ناپذیر شما عزیزان، شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه استان با دیرینه فرهنگی غنی و افتخارآمیز آن در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی باشیم.

مجید خدابخش

استاندار آذربایجان شرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار