2 هزار دانش آموز البرزی درمسابقات قرآن، عترت و نماز برتر شناخته شدند

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 2 هزار دانش آموز در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله استانی برتر شناخته شدند.

کد مطلب: ۸۱۶۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
2 هزار دانش آموز البرزی درمسابقات قرآن، عترت و نماز برتر شناخته شدند

مسعود مهران نیا در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: 50 هزار دانش آموز البرزی درمرحله آموزشگاهی و منطقه ای مسابقات سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز این استان شرکت کردند.

وی افزود: این دوره از مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان به اجرا درآمد.

مهران نیا بیان داشت: این دوره از مسابقات در دو مرحله مسابقات آوایی و پژوهشی که شامل قرائت، تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان و مداحی، احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز در بین دانش آموزان و معلمان عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به مدت ده روز در کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در کرج با مشارکت بالای دانش آموزان، مربیان و داوران قرآنی برای انتخاب نفرات اعزامی به مرحله کشوری در حال انجام است.

مهران نیا تصریح کرد: در این مرحله از مسابقات نیز 200 معلم البرزی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه 100 مربی قرآنی داوری این دوره از مسابقات را در البرز برعهده دارند، خاطر نشان کرد: در مرحله استانی 2 هزار نفر به رقابت می پردازند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز راه می یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان البرزی در سال گذشته موفق به کسب 8 رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار