مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی: خانواده اولین  و موثرترین  عامل برای تشویق نوجوانان به فعالیت های قرآن است

تبریز (پانا)- مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: خانواده اولین  و موثرترین  عامل برای تشویق نوجوانان به فعالیت های قرآن است.

کد مطلب: ۸۱۵۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی: خانواده اولین  و موثرترین  عامل برای تشویق نوجوانان به فعالیت های قرآن است

حجت الاسلام و المسلین علی مصائبی در حاشیه بازدید از مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر به خبرنگار پانا گفت: نماز با سفارش خود قرآن است و اگر بخواهیم روح نماز و لذت نماز در زندگی را به معنای واقعی درک کنیم باید با آن انس بگیریم.

وی افزود: هر شخص خود باید به این مرحله از انس با خدا و نیایش با او برسد و مسلما این روش خیلی بیشتر تا ثیرگذارتر است تا این که بخواهیم با تبلیغ فردی را به سمت نماز دعوت کنیم.

حجت الاسلام و المسلین مصائبی در خصوص نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: خانواده، بالاترین و مهمترین نقش در آموزش قرآن را دارد و اگر تمام مسابقات، جامعه و حتی آموزش و پرورش تلاش کنند ولی تشویق و حمایت و آمادگی های روحی و روانی از طرف خانواده نباشد موفقیتی اتفاق نمی افتد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اضافه کرد: ارتباط فرزندان با پدر و مادر حتی در انتخاب رشته تحصیلی نیز تاثیر دارد چه برسد به بحث قرآنی.

وی با اشاره به ویژگی های یک فرد قرآنی افزود: لذت و نشاط های معنوی عمیقی در دین اسلام وجود دارد اگر کسی به این لذت ها پی ببرد سراغ سایر لذت های زودگذر دنیوی نمی رود.

حجت الاسلام و المسلین مصائبی با اشاره به برنامه های ماه مبارک ادامه داد: تمام مردم برای استفاده بهتر از ماه قرآن و عبادت رنامه دارند و یکی از برنامه های شاخص اداره کل اوقاف جزء خوانی قرآن در مساجد و بقعه ها می باشد که به صورت متمرکز در مصلی اعظم امام خمینی تبریز با حضور قاریان برتر برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار