راهبر طرح خوانش و نگارش خلاق پاکدشت:
۲ هزار ۲۲۰ دانش آموز پاکدشتی در طرح خوانش و نگارش خلاق شرکت کردند
پاکدشت (پانا) - راهبر طرح خوانش و نگارش خلاق کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در این طرح خبر داد.
زهرا نجفی، راهبر طرح خوانش و نگارش خلاق کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در گفتوگو با خبرنگار پانا در شهرستان های استان تهران، با اشاره به این امر که طرح کاربردی خوانش و نگارش خلاق که در پایه های سوم تا ششم ابتدایی در این شهرستان اجرا شد، گفت: این طرح که با اهداف ارزشمندی چون افزایش اعتماد به نفس، گسترش دایره لغات، آشنایی با لحن های متفاوت خواندن به کار گیری عواطف و احساسات در خواندن یک متن، درک و دریافت متن وتاثیر بر دروس دیگر که در ۱۳ مدرسه شهرستان به صورت انتخابی انجام گرفت.
وی در ادامه با اشاره به مدارس مجری این طرح، افزود: دبستان های شهید اکبرلو، شهید کاظم زاده، قائم آل محمد (عج)، مهر ولایت، عرفان، حافظ، ماهور، ۱۵ خرداد، فتح حمامک، دهخدا، یاس نبی (س)، شهدای چنگی و علمیه خسرو مجری این طرح بوده اند.
این مقام مسئول، در بخشی دیگر از این گفتگو، با اشاره به این امر که بعد از انتخاب مدارس، راهبرانی از هر مدرسه برای شرکت در کارگاه آموزشی خوانش و نگارش خلاق که در آبان ماه ۹۶ تشکیل شد و اطلاعات لازم را جهت پیشبرد اهداف این طرح دریافت کرده و شروع به فعالیت کردند، ادامه داد: همزمان با آغاز و اجرای این طرح تبادل نظر و اطلاعات به صورت مجازی بین راهبران مدارس و سرگروه طرح انجام می شد و برای پیگیری های بیشتر مدارسی مورد بازدید قرار گرفته و چگونگی اجرای طرح در کلاس های درس و توانایی دانش آموزان بررسی شد.
نجفی با اذعان به این امر که در این بازدید ها مشاهده شد که علاوه بر علاقه مندی دانش آموزان و همچنین معلمان به این طرح، اجرای آن سبب افزایش دقت و درک متن در دروسی چون ریاضی و علوم و دیگر دروس نیز شده است، اظهار داشت: همین امر موجب شده تا سطح توانایی درسی برخی دانش آموزان بالاتر رفته و حتی اعتماد به نفس آنها افزایش یابد، چرا که زبان فارسی همواره در تمام دروس و دوره های تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورتی که فرد نتواند متنی را به خوبی بخواند نمی تواند متوجه منظور آن شود.
وی با اشاره به این که این امر موجب ضعف در توانایی و اعتماد به نفس وی خواهد شد، تصریح کرد: به علاوه زبان فارسی و رعایت لحن های متفاوت مربوط به آن از جمله وظایف اصلی فارسی زبانان محسوب می شود که شایسته است این وظیفه خطیر از همان دوران ابتدایی آموزش داده شود و اهمیت آن را متذکر شویم.
راهبر طرح خوانش و نگارش خلاق کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت موضوع در کارگاه دوم خوانش و نگارش خلاق را موضوعی دارای اهمیت خاص دانسته و با اشاره به این موضوع که در این جریان، علاوه بر راهبران از مدیر یا معاون مدارس مجری برای شرکت در کارگاه دعوت به عمل آمد تا آنها نیز در جریان کامل طرح قرار گرفته و همکاری لازم را جهت برگزاری آزمون ها انجام دهند، تأکید کرد: در این مرحله پس از گرفتن آزمون کتبی و شفاهی از تمام دانش آموزان مجری طرح در مدارس نفرات برگزیده از هرمدرسه به گروههای آموزشی منطقه معرفی شدند.
نجفی با اشاره به این امر که به منظور افزایش دقت در نتیجه آزمون ها داوران خبره در این رشته توسط کارشناسی گروههای آموزشی انتخاب شده و جلسه ای مبنی بر چگونگی برگزاری این آزمون با داوران مربوطه تشکیل شد، یادآور شد: سرانجام در نیمه دوم فروردین ماه آزمون کتبی و شفاهی برگزار شده و نفرات برتر معرفی شدند.
وی با اشاره به این امر که ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در این طرح شرکت داشته اند، گفت: ۴۴۵ نفر دانش آموز پایه سوم، ۴۷۲ نفر دانش آموز، ۵۸۴ نفردانش آموز پایه پنجم، ۷۱۹ دانش آموز پایه ششم ۷۱۹ با هدایت و راهبری ۶۱ نفر از آموزگاران در قالب ۶۶ کلاس در این طرح شرکت داشته اند.
نجفی، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح و تقدیر از زحمات گروه های آموزشی که همواره دغدغه ی دانش آموزان و همکاران را داشته اند، افزود:این طرح با درایت و برنامه ریزی های این گروه های آموزشی ابتدایی انجام شد و امید آن داریم که مدیران و معلمان فرهیختۀ شهرستان پاکدشت نیز با زمینه سازی در جهت اجرای این طرح، زمینۀ پاسداری دانش آموزان از زبان فارسی را فراهم آورند.
/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/
ارسال دیدگاه