مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدرسه محوری همچنان اولویت آموزش و پرورش در سال 97 می باشد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر تقویت مدرسه گفت: مدرسه محوری همچنان اولویت آموزش و پرورش در سال 97 می باشد.

کد مطلب: ۸۱۳۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری همچنان اولویت آموزش و پرورش در سال 97 می باشد

احمد ناصری در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی استان با اشاره به توفیقات آموزش و پرروش در سال 96 اظهار داشت: این موفقیت ها در سایه برنامه ریزی منسجم، تعاملات درون و برون سازمانی، بسیج امکانات و درک درست از سیاست های وزارت متبوع حاصل شده است.

وی در ادامه به تشریح اهم راهبردها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش در سال 97 پرداخته و تصریح کرد: این راهبردها بعنوان راهکارهای مهم جهت ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی در برنامه ریزی های استان مورد تاکید قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تامین زیر ساخت ها، برای اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین را بعنوان اولین راهبرد وزارت برای سال 97 عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: توسعه گفتمان تحول در آموزش و پرورش و فرهنگ سازی، ترویج و آموزش مفاد سند تحول با بهره گیری از فضای رسانه هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم وزارت متبوع می باشد که با فرهنگسازی بایستی شرایط را برای اجرای آن مهیا سازیم.

ناصری در ادامه به ارتقاء راهبری و مدیریت در آموزش و پرورش به عنوان دومین راهبرد اشاره کرد و گفت: کاهش تمرکز همراه با افزایش اختیارات و مسئولیت های مدیران مدارس و نیز مدرسه محوری همچنان در سال 97 مورد تاکید می باشد.

وی همچنین با بیان اینکه مدیریت را باید تثبیت کرده و محیط آموزش و پرورش را از دسته بندی های سیاسی دور نگه داشت یادآوری کرد: در طراحی و اجرای الگوی مدرسه محوری و بهبود مدیریت مدرسه باید با توانمند سازی مدیران مدارس توام باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه 98 درصد از منابع مالی آموزش و پرورش در حوزه منابع انسانی هزینه می شود، تصریح کرد: ارتقاء مدیریت منابع انسانی به عنوان سومین راهکار آموزش و پرورش یک امر استراتژیک می باشد، که اگر این مدیریت به نحو احسن انجام شود می توان شاهد بهره وری در این زمینه شد.

ناصری با اشاره به چهارمین راهبرد آموزش و پرورش با عنوان توسعه مشارکت در آموزش و پرورش اظهار داشت: اولیای دانش آموزان بزگترین مجوعه ای است که در دسترس آموزش و پرورش می باشد که باید از این ظرفیت بهره برد.

وی با بیان اینکه روزانه 50 هزار نفر از اولیا برای پیگیری مسایل مختلف آموزشی و تربیتی دانش آموزان در مدارس حضور پیدا می کنند، به تقویت انجمن اولیا و مربیان مدارس تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به توسعه مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشتی مدرسه و تقویت شوراها و تشکل های دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: شورای معلمان در مدارس باید جدی گرفته شود تا معلمان نیز بتوانند در مسایل مختلف مدارس اظهار نظر نمایند.

ناصری به مدیریت بهینه و افزایش بهره وری منابع و مصارف در راستای اقتصاد مقاومتی به عنوان پنجمین راهبرد تاکید کرد و اظهار داشت: طراحی نظام خدمات معیشتی و رفاهی فرهنگیان وبهبود مدیریت هزینه و مصرف از جمله شاخص هایی است که در این راهبرد پیگیر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقاء کیفیت برنامه درسی محتوا و روش ها از جمله راهبردهای دیگری است که مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش می باشد، تصریح کرد: تعمیق و اعتلای تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان، ترویج و توسعه پژوهش در مدارس و ارتقای سلامت اجتماعی، روانی و جسمانی دانش آموزان از جمله مواردی است که در این راهبرد باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش اثر بخشی آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش به عنوان هفتمین راهبرد در سال 97 یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در این راهبرد توسعه کار آفرینی، ترویج فرهنگ کار و افزایش شایستگی های حرفه ای و اقتصادی دانش آموزمد نطر می باشد که معاونت آموزش متوسطه استان در این خصوص به توفیقات خوبی دست پیدا کرده است.

ناصری در ادامه توسعه سواد آموزی، توسعه نظام مند آموزش های پیش دبستان، اولویت بخشی به مناطق روستایی، مرزی و کمتر توسعه یافته را از جمله شاخص های راهبرد هشتم (توسعه عدالت آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشت) عنوان کردند.

وی توسعه فناوری اطلاعات و ارتقاء راهوری و مدیریت فضای مجازی در آموزش و پرورش را نیز از دیگر راهبردهای وزارت در سال 97 عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری های لازم جهت توسعه شبکه یادگیری به عنوان اینترانت و پنجره واحد یادگیری مجازی در مدارس در استان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توسعه و تجهیز فضا ها و محیط های یادگیری را بعنوان دهمین و آخرین راهبرد وزارتی اشاره کرد و گفت: نوسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی محیط های آموزشی، پرورشی و ورزشی، استاندارد سازی و متناسب سازی فضا و تجهیزات نیز همچون سنوات گذشته از سیاست های مورد تاکید آموزش و پرورش استان می باشد که با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار