مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

ایرانی ها 2 برابر کشورهای همتای خود خون اهدا می کنند

اردبیل (پانا) - مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: سال گذشته 2 میلیون و 100 هزار نفر در ایران خون داده اند که 2 برابر کشورهای همتای ایران است.

کد مطلب: ۸۱۲۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ایرانی ها 2 برابر کشورهای همتای خود خون اهدا می کنند

علی اکبر پورفتح اله در جریان بازدید از مرکز انتقال خون استان اردبیل اظهارکرد :شاخص اهدای خون بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهای در حال توسعه 13 نفر بازای هر یک هزار نفر است که این شاخص درایران 27 نفر بازای هر یک هزار نفر و 2 برابر کشورهای در حال توسعه و نزدیک به 33 نفر بازای هر یک هزار نفر در کشورهای توسعه یافته است.
وی گفت :براساس آزمایش های دقیق در مراکز تولید دارو از پلاسمای خون در اتحادیه اروپا خون تولید شده در ایران به لحاظ ژنوم ویروسی در حد خون های تولید شده در کشورهای توسعه یافته اروپایی و بسیار سالم است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: مصرف زیاد خون درایران یکی از مهمترین مشکلات در پروسه اهدا وانتقال خون است که باید همانند کشورهای در حال توسعه انتقال خون محافظه کارانه و حفظ خون خود بیمار که به روش های عملی امروزه در دنیا انجام می شود در دستور کار قرار گیرد تا مصرف خون در مراکز درمانی کشور کاهش یابند.
پور فتح ا... از توافق این سازمان با استانداری اردبیل برای احداث ساختمان جدید انتقال خون و توسعه آن هم خبر داد و گفت :تلاش می کنیم عملیات احداث ساختمان جدید در اردبیل امسال آغاز شود و با اتمام آن اردبیل هم جزو استانهایی خواهد شد که مرکز جامع انتقال خون درآن راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار