فرماندار قاین در جلسه شورای اداری شهرستان:

حل مشکلات شهرستان قاینات در سایه تعاملات و هم پوشانی مدیران

قاین (پانا) ـ فرماندار قاین گفت:از رهگذر تعاملات و هم پوشانی ها بین مدیران شهرستان قاینات،بسیاری از مسائل و گره هایی که از قبل وجود داشته، حل شده است.

کد مطلب: ۸۱۲۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات شهرستان قاینات در سایه تعاملات و هم پوشانی مدیران

بهمن کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه قاینات بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان به لحاظ جمعیت، قدمت و تأثیرگذاری در حوزه اقتصادی و تجارت و همچنین از لحاظ باستانی دارای میراث غنی فرهنگی و تمدنی می باشد؛ گفت: انتظار ما از مدیران کل استانی این است که این شهرستان را بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان مدنظر قرار دهند..

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما همیشه از مدیران استانی خواسته ایم که در کلیه امور نگاه استانی داشته باشند؛ خاطرنشان کرد: خودمان این مهم را در شهرستان در طی چهار سال گذشته در حوزه شهری و روستایی مدنظر داشته ایم و سعی نموده ایم که بحث عدالت اجتماعی را محور قرار دهیم و توزیع امکانات و اعتبارات را براساس نیاز سنجی و مزیت هایی که در حوزه روستایی و شهری وجود دارد؛ داشته باشیم.

فرماندار قاین بیان داشت: در چند سال گذشته در حوزه روستایی در بحث فراهم نمودن زیرساخت هایی از قبیل: گاز رسانی، آبرسانی، راه و برق و غیره خدمات بسیار خوبی صورت گرفته بطوریکه در حوزه گازرسانی این شهرستان از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

وی با ا شاره به اینکه در این شهرستان قاینات انسجام و تعامل بسیار خوبی بین مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان وجود دارد، افزود: در این چند سال از رهگذر همین تعاملات و هم پوشانی ها خیلی از مسائل و گره هایی که از قبل وجود داشته، حل شده است و خیلی از کار های بزرگ در این شهرستان از جمله برگزاری مسابقات ملی در حوزه ورزش که مرکز استان و دیگر شهرستان ها حتی اعلام آمادگی نکرده بودند، این شهرستان بخوبی برگزار کرده است.

مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه دو محصول استراتژیک زرشک و زعفران متعلق به این شهرستان است، تصریح کرد: اقدامات خوبی در خصوص برند سازی این محصولات صورت گرفته ولی کافی نیست. لذا به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم تا با فراهم نمودن صنایع پایین دستی و تبدیلی این محصولات بتوانند رونقی در تولید و بهبود معیشت و اقتصاد و رفع بیکاری جوانان ایجاد نمایند.

فرماندار در قسمتی از سخنان خود گفت: در این چند سال این شهرستان در بحث پروژه های عمرانی، فرهنگی، رفاهی و غیره از رشد کمی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده است. بطوریکه پروژه های این شهرستان در هفته های دولت و دهه فجر هر سال نسبت به سال گذشته، از رشد کمی و کیفی مناسبی برخوردار بوده است.

کهن ترابی در پایان تأکید کرد: اگر به دنبال رونق تولید و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم و می خواهیم چرخ صنعت شهرستان بچرخد؛ بایستی خیلی از موانعی که بر سر راه متقاضیان؛ در رابطه با دریافت استعلامات و تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند را به حداقل برسانیم و تسهیلات را در اسرع وقت و با کمترین بروکراسی اداری به آنان پرداخت نماییم.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در این جلسه بر اشتغال پایدار در روستاها تاکید کرد و گفت: بانکها نیز باید با سرمایه گذاران نهایت همکاری را داشته باشند و اگر به سرمایه گذاری وامی میدهند تا انتهای پروژه باید دراین کار شریک باشند و همان طور که در سود پول مضاربه ای شریک هستند در ضرر آن هم با سرمایه گذار شراکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار