رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد: پیش بینی  4 میلیارد تومان  برای بازسازی سینما 29 بهمن تبریز

تبریز (پانا)- رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: 4 میلیارد تومان  برای بازسازی سینما 29 بهمن تبریز پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۸۱۲۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد: پیش بینی  4 میلیارد تومان  برای بازسازی سینما 29 بهمن تبریز

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی محمدیان در نشست خبری ویژه هنر انقلاب و آیین افتتاح پردیس فرهنگی سینما قدس تبریز با بیان این که جریان تقابل حق و باطل همیشه در طول تاریخ وجود داشته و دارد، اظهار کرد: جدی ترین و مهم ترین عرصه تقابل حق و باطل میدان فرهنگی و هنری است و باور ما بر این است که هنر انقلاب اسلامی باطل کننده سحر دشمن در عرصه های فرهنگی و هنری است.

وی افزود:هنر انقلاب اسلامی بیانگر مسایل انقلاب اسلامی است و تمام تلاش ما بر این است که ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را به زبان هنر برای ماندگار کردن به نسل های آینده ارایه دهیم.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به شخصیت های برجسته این حوزه از جمله شهید آوینی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی استان باظرفیت در تربیت چهره های شاخص هنری است و در کشور حایز اهمیت بوده و جزو استان های درخشان هم در تولید آثار هنری و هم در تربیت چهره های شاخص محسوب می شود.

محمدیان گفت:خوشحالیم در استان ما دستگاه های مختلف فرهنگی و هنری به جهت پوشش دادن تمام ذایقه های هنری با هم در کنار هم فعالیت می کنند.

وی در تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: رو زدوشنبه 20 فروردین که مصادف با سالروز شهادت آوینی هست برنامه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با حضور پیش کسوتان جامعه هنری برگزار خواهد شد و برنامه های این هفته با این دیدار رسما شروع خواهد شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی تصریح کرد: آیت الله آل هاشم ظرفیت ممتازی برای استان هستند و مایه امید همه ما هستند و ازفرمایشات ایشان برای بهبود فضای هنری استان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان این که در شهر تبریز 24 نفر شهید هنرمند داریم، افزود: همچنین در این روز دیدار با خانواده شهدای هنرمند که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فعال بودند را خواهیم داشت.

محمدیان ادامه داد: در بین این شهیدان شهدای مدافع حرم نیز هستند که فعالیت های هنری داشتند و حتی جالب است این که بگویم هنرمند شهید در زمینه عاشیق را داریم که زمانی ساز به دست گرفته بود و در جنگ احساس کرد که باید اسلحه به دست گیرد و همه این ها برای حوزه هنری افتخار بزرگی هستند.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این که روز سه شنبه 21 فروردین پردیس فرهنگی سینما قدس تبریز با حضور رییس حوزه هنری کشور افتتاح می شود، گفت: متاسفانه زیرساخت فرهنگی و هنری در شان شهر تبریز نیستند و این مجموعه به عنوان یک هدیه برای بخش هنر استان در این روز افتتاح می شود و درکنار این آیین اکران ویژه فیلم به وقت شام برای هنرمندان و اصحاب رسانه را خواهیم داشت.

وی با بیان این که استقبال مردم از فیلم ها نشان می دهد که مردم با سینما قهر نیستند، اظهار کرد: در مدت 20 روزه سال 97 نزدیک به 35 هزار نفر از مجموعه فیلم های اکران شده در سینماهای حوزه هنری در تبریز استقبال کردند و این نشان می دهد که اگر فضاهای مناسب فرهنگی در شهر ایجاد شود مردم استقبال خواهند کرد.

محمدیان گفت: با چهره های شاخص هنری استان که در تربیت و آموزش هنرمندان برجسته استان نقش داشتند در طول این هفته دیدار خواهیم کرد.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: روز چهارشنبه 22 فروردین برنامه ورک شاپ و کارگاه طراحی گرافیک پوستر هنر انقلاب با موضوع و محوریت شعار " حمایت از کالای ایرانی" و همچنین کارگاه های خوشنویسی و کتابت قران را خواهیم داشت و همچنین فیلم مستند از شهید مدافع حرم شهید فخیمی نیز رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: روز پنج شنبه 23 فروردین مراسم عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا را خواهیم داشت و نشست شعر و شعر خوانی انقلاب در سالن حوزه هنری برگزار خواهد شد.

محمدیان اظهار کرد: روز جمعه 24 فروردین طبق روال همیشگی در نماز جامعه حضور خواهیم داشت و بر اساس هماهنگی که داشتیم که ائمه نماز جمعه درسطح استان در بیانات خود از دستاوردهای حوزه هنری سخن بگویند.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: روز یک شنبه 26 فروردین کارگاه تجسمی و کاریکاتور با موضوع شعار " حمایت از کالای ایرانی" برگزار می شود و بعد از ظهر نیز همایش علمی و معرفتی برای بازشناسی آثار شهید آوینی با حضور استاید کشوری برگزار خواهد شد

محمدیان با بیان این که روز دوشنبه 27 فروردین همایش موسیقی عاشیقلار برگزار خواهد شد، گفت: موسیقی عاشیق جزو موسیق فولکلور و بومی استان ما است و تلاش می کنیم فضا را مهیا کنیم که سنت های بومی از بین نروند.

وی بیان کرد: با تخصیص اعتبار 2 ونیم میلیارد تومانی بازسازی فاز 1 و 2 سینا قدس تبریز را آغاز کردیم و فاز سوم نیز با اعتبار یک میلیارد تومان در حال انجام است و تیرماه به بهره برداری می رسد.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: 4 میلیارد تومان نیز برای بازسازی سینما 29 بهمن تبریز پیش بینی شده است و سینما انقلاب تبریز هم وضعیت خوبی ندارد.

در این جلسه همچنین از افزایش 30درصدی مراجعه مدارس به سینما29 بهمن و انقلاب تبریز خبر داده شد.

همچنین مطرح شد: هر هفته روزهای چهارشنبه سانس کودک برای کودکان و خانواده ها با ارایه گریم رایگان ارایه می شود و همچنین در روز های پنج شنبه سانس ساعت 12 شب به صورت نیم بها ارایه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار