مشارکت بیش از 200 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی فارس در جشنواره گلستان خوانی

شیراز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هیچ برنامه ای در آموزش و پرورش ، بدون توجه به مخاطبین خود ، شامل دانش آموز ، معلم و والدین دانش آموزان به نتیجه مطلوب نمی رسد.

کد مطلب: ۸۱۰۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از 200 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی فارس در جشنواره گلستان خوانی


علی عسکر جمشیدی در اختتامیه سومین همایش گلستان خوانی دانش آموزان ابتدایی سراسر فارس که همزمان با روز بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد، گفت: جشنواره گلستان خوانی، برای سومین سال پیاپی است که با حضور دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم دوره دوم مقطع ابتدایی از سراسر استان فارس برگزار می شود .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در مجموع بیش از 200 هزار دانش آموز از سراسر فارس در این همایش شرکت می کنند که مراسم اختتامیه آن نیز همه ساله در روز بزرگداشت سعدی برگزار و در این مراسم ، گروه های مختلف دانش آموزان از سراسر استان به اجرای برنامه گلستان خوانی می پردازند .

جمشیدی افزود: همه مقدمات اجرای این جشنواره، اعم از آموزش مدرسان میانی ،آموزش آموزگاران و همراه نمودن مدیران و اولیا به صورت مطلوبی انجام شده و با چاپ کتابی تحت عنوان" ورقی از گلستان در دبستان" این امر محقق شده است .

وی گفت: هدف ما از اجرای این طرح ،آشنایی دانش آموزان با مفاخر علمی و ادبی استان ، فرهنگ غنی فارسی و شعر و داستان و همچنین افزایش اعتماد به نفس در آنها می باشد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: علاوه بر اجرای طرح گلستان خوانی ،طرح دیگری نیز با عنوان" فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ " در بین دانش آموزان مقطع ابتدای فارس برگزار می گردد .

جمشیدی با تاکید بر اینکه" هیچ برنامه ای در آموزش و پرورش ، بدون توجه به مخاطبین خود ،اعم از دانش آموز ، معلم و والدین دانش آموزان به نتیجه مطلوب نمی رسد" افزود:در این همایش نیز بیش از 600 دلنوشته و 150 فیلم کوتاه از دانش آموزان سراسر استان به اداره کل آموزش و پرورش فراس ارسال شده است .

وی یادآور شد: رقابت و مسابقه می تواند به دانش آموزان آسیب وارد کند و بر همین اساس ، این جشنواره حالت رقابت و مسابقه نداشته و همه دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره ها به عنوان پیروز این رقابت مورد تقدیر قرار می گیرند .

خاطر نشان میشود در پایان این مراسم از کتاب "مشق عشق" که حاوی خاطرات و دلنوشته های دانش آموزان و فرهنگیان استان در خصوص طرح "فرزند مرا عشق بیانوز و دگر هیچ" می باشد رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار