مدیر آموزش و پرورش پاکدشت:

2 هزار و 60 دانش آموز پاکدشتی در آزمون خوانش خلاق شرکت کردند

پاکدشت (پانا) - مدیر آموزش و پرورش پاکدشت از برگزاری آزمون کتبی خوانش خلاق با حضور بیش از دو هزار نفر از دانش آموزان در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
2 هزار و 60 دانش آموز پاکدشتی در آزمون خوانش خلاق شرکت کردند

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، محمد سیلسپور، مدیر آموزش و پرورش پاکدشت ضمن ابراز خرسندی از حضور چشم گیر دانش آموزان در آموزن کتبی خوانش خلاق در این منطقه با اشاره به این امر که این آزمون در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، گفت: آزمون کتبی خوانش خلاق در مرحلۀ مدرسه ای به صورت هماهنگ در ١٣ مدرسه مجری طرح و در ٦٢ کلاس درس برگزار شد و در مجموع ۲ هزار و ۶۰ دانش آموز در این آزمون مشارکت کردند.

وی در ادامه، با تأکید بر جایگاه ضرورت مهارت خوانش در میان عموم اقشار جامعه، با اشاره به این امر که مهارت خواندن به‌‌ ویژه در مورد متون ادبی، معضلی است که تا سطح دانشگاه نیز گریبان‌‌گیر دانش‌‌آموزان و دانشجویان است، افزود: برای رفع این مشکل باید مهارت خواندن به گونه ای آموزش داده شود که فرد، به صورت فعال فعالانه با متن برخورد کند.

این مقام مسئول با اشاره به این که در این نوع از آموزش به فرد آموخته می شود که با اجزای کلام ارتباط برقرار کند، آنها را با دانسته‌‌های پیشین خود مرتبط کند، نکاتی از متن بیاموزد، و سرانجام بتواند آن را به خوبی درک کند، ادامه داد: طرح خوانش خلاق یکی از راه های تقویت مهارت خواندن در مقطع ابتدایی است که با اهداف خاص از پیش تعیین شده در مناطق مجری طرح اجرا می شود.

سیلسپور، فهم صحیح متن، دریافت ساده و واضح متن خواندنی و شنیدنی و همچنین توسعۀ گنجینۀ لغوی را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرده و با تأکید بر این امر که تغییر نگرش در شیوه های تدریس آموزگاران از دیگر اهداف این طرح است، اظهار داشت: کسب لذت ذوقی و ادبی در این طرح برای دانش آموز مطمح نظر قرار داشته و تلاش می شود تا در روند این آموزش دانش آموز با هندسۀ کلمات آشنا شود تا با توجه و دقت در منطق چینش واژگان در شعر و اجزای آن، این مهارت را به خوبی فرا گیرد.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت ایجاد حس نیاز به خواندن هدفمند و رسیدن به مرحله خواندن خلاق را از دیگر اهداف مهم این طرح برشمرده و با تأکید بر این مفهوم که این آموزش می تواند سهم مؤثری در فهم دیگر دروس داشته باشد، تصریح کرد: آشنایی با انواع لحن خواندن در زبان فارسی و توانایی درک و دریافت از مباحثی است که با اجرای این طرح در دانش آموزان تقویت می شود.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار