شهیدان مظهر قدرت ایران اسلامی هستند

اسلامشهر (پانا) - نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در بیست و دوم اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) تلنگر بزرگی از جنس ایثار است تا هر فردی در شروع سال جدید در شناخت اهداف والای شهیدان بیش از گذشته تلاش کند.

کد مطلب: ۸۰۶۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شهیدان مظهر قدرت ایران  اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ، بیست و دوم اسفند ماه در تقویم رسمی کشور یادآور مقام شامخ شهید و شهادت است و فرصتی ارزشمند برای کارشناسی تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به ویژه تبیین سیاهه دشمنی‌های عمیق و همه‌جانبه جبهه سلطه و استکبار جهانی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا به امروز به شمار می‌رود .

روز بزرگداشت شهدا فرصت خوبی است تا حق بزرگی که شهدا بر گردن ما دارند برای آحاد جامعه تبیین شودو به همین دلیل ستاد روز بزرگداشت شهدا در کشور و به تبع آن در هر استان تشکیل شده تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره و آشنا شدن با آرمان‌های والای این شهیدان با ادامه دادن راه این دلیرمردان دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم و با تحقق این مهم رضایت‌شان را کسب کنیم .

شهدا، تفسیر مجسم باران، بر شوره زار غفلت زمین اندو راز جاری ماندن شهدا، چیزی جز جوشیدن از چشمه ای به نام عشق نیست. شهادت، کلاس همیشه دایر حرکت است که تمامی انسان ها را در هر برهه زمان، در خویش ثبت نام می کند و شهدا، دانش آموزان برگزیده این مدرسه اند .

شهدا، مرگ را به سخره گرفته اند، تا ما به حقارت دنیا بخندیم و شهدا، حیثیت خون را فریاد زدند، تا ما گوشت و پوستمان را از جرعه عطش و شور بپرورانیم، شهدا، همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر آسمان کردند، تا گذرگاه بودن دنیا را اثبات کرده باشند و راز آزادی را بریدن از خویش ثبت نموده باشند .

مردانی که با دادن خون خود زمین ایران را به رنگ سرخ آغشتند و به دشمنان اسلام نشان دادند در جایی که آنها به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی بی‌احترامی کنند و یا برای کم‌رنگ این ارزش‌ها توطئه کنند، حاضرند واز والاترین و شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان بگذرند ولی یک قدم از آرمان و اهداف‌شان که در اسلام تعیین و تبیین شده ، کوتاه نیایند

در روزگرامیداشت شهدا مردم در سراسر کشور بر سر مزار شهدا رفته و ضمن ادای احترام به پرستوهای خونین بال میهن، با آرمان های آنان تجدید میثاق می کنند .

شایان ذکر است ، بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) در بیست و دوم اسفندماه سال 58 تأسیس و مطابق مصوبه شورای عالی فرهنگی روز بزرگداشت شهدا در تاریخ و تقویم ایران ثبت و ضبط شده است.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار