معروفی بالاتر از دعوت به نماز نیست

کرج(پانا)-رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست هم‌اندیشی رابطین ستادهای اقامه نماز ادارات کل استان البرز، گفت: معروفی بالاتر از دعوت به نماز نیست که دبیران ستاد اقامه نماز در ادارات مسئولیت مهم ترویج و توسعه نماز را بر عهده دارند.

کد مطلب: ۸۰۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معروفی بالاتر از دعوت به نماز نیست

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست هم‌اندیشی رابطین ستادهای اقامه نماز ادارات کل استان البرز که با همکاری ستاد اقامه نماز استان و معاونت فرهنگی دادگستری البرز برگزار شد، ترویج اقامه نماز در دستگاه های مختلف را رسالتی مهم ارزیابی کرد و گفت: معروفی بالاتر از دعوت به نماز نیست که دبیران ستاد اقامه نماز در ادارات مسئولیت مهم ترویج و توسعه نماز را بر عهده دارند.

وی افزود: از منظر قضایی نماز نقش موثر و پیشگیرانه در وقوع بزه دارد و عاملی بازدارنده در مقابل منکرات و فحشاست و در جاهایی که در مورد آسیب‌های اجتماعی احساس خطر می‌کنیم ترویج نماز می‌تواند با افزایش یاد خدا ضریب آسیب‌پذیری افراد در معرض آسیب را کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: آمار و ارقام آسیب‌های اجتماعی و بزه بیانگر آن است که شرایط با آنچه ایده‌آل جامعه اسلامی است فاصله دارد و برخی بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها افزایش داشته که این شرایط در ام‌القرای جهان اسلام پذیرفتنی نیست.

فاضلیان ادامه داد: آمار بالای پرونده‌های قضایی در کشور نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور درگیر پرونده‌های قضایی هستند و بررسی داده‌های جرایم پر تکرار نیز نشان می‌دهد جرایم سرقت، ایراد ضرب و جرح و صدمه عمدی و کلاهبرداری و جعل رشد نگران کننده‌ای دارند و دستگاه قضایی هر سال زیر بار فشار سنگین افزایش میزان پرونده‌هاست که خود به خود به دلیل تحمیل شرایط سنگین کاری برای همکاران، منجر به افزایش گلایه‌های مردمی در زمینه خدمات‌رسانی و رسیدگی‌ها می‌شود.

وی متذکر شد: این رشد ورودی در حالی است که در سال‌های اخیر بر روی پیشگیری از وقوع جرم تمرکز ویژه‌ای شده و اقدامات قابل توجهی هم عملیاتی شده است ولی با این وجود رشد سالانه پرونده‌های مختلف مثل طلاق نگران کننده است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از علل اصلی افزایش پرونده‌های قضایی، ضعف در معنویت و بی توجهی به ارزش‌های اخلاقی در بخشی از آحاد جامعه است که اگر پیشگیری و چاره‌اندیشی جدی برای حل آن نشود قطعا در آینده ارقام باز هم رشد بیشتری خواهد داشت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تاکید بر اینکه منشا ضعف در معنویت، بی‌توجهی والدین و مدرسه به نیازهای معنوی کودکان است، گفت: امروز فضای مجازی به عنوان یک رقیب جدی برای والدین مطرح شده است و گروه‌های مرجع و تاثیرگذار در کودکان به مانند والدین، بزرگسالان و معلم بی‌اثر شده‌اند و فرزندان با یک گوشی تلفن همراه به هر نوع محتوایی دسترسی دارند و از آن تاثیر می‌پذیرند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید مفاهیم دینی را نهادینه کنیم که نماز یکی از مهمترین عوامل تقویت سلامت روحی و معنوی جامعه است؛ هر چند در سال‌های اخیر برای ترویج نماز تلاش‌های زیادی شده ولی کم‌کاری‌هایی هم وجود داشته و جای خالی سیاست‌های تشویقی مشهود است.

فاضلیان به عملکرد دادگستری استان البرز در زمینه ترویج نماز اشاره کرد و گفت: با تلاش های انجام شده دادگستری استان البرز برای دو سال متوالی جزو دستگاه‌های برتر استان در زمینه اقامه نماز معرفی می‌شود همچنین دادگستری استان البرز امسال به عنوان برترین دادگستری کشور در زمینه ترویج نماز شناخته شد.

وی در پایان افزود: برای افزایش معنویت در مجموعه دادگستری استان علاوه بر نماز در حوزه‌های دیگر مانند اخلاق حرفه‌ای و اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده و همکاران از نتایج معنوی آن بهره‌مند شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار