معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

آموزش پرورش امروز در حال گذر از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی است

اسلامشهر (پانا)-جلسه تجلیل از مربیان پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش اسلامشهر با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و معاون سیاسی ، انتظامی فرمانداری اسلامشهر در سالن فانوس شهر منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش پرورش امروز در حال گذر از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی است

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،مجتبی هاشمی در مراسم تجلیل از مربیان تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش اسلامشهر ودر سخنانی با گرامیداشت هفته امور تربیتی و میلاد حضرت فاطمه (س)اظهار داشت: ما در مسیر گذشته برنامه های تربیتی ، در بعضی اوقات فقط یک بعد مسائل تربیتی را در نظر داشتیم وبه همه ابعاد توجه نکردیم و این مسئله باعث میشد که با دیدن نسل ها در جامعه پشیمانی داشته باشیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین افزود:در سند تحول بنیادین یک کلید واژه وجود دارد و آن تربیت متوازن است و این نوع تربیت میتواند مطالبات مارا جوابگوو اسنادراهکارهای آینده را برای ما تدوین کند .

وی خاطر نشان کرد:دانش آموزی که در تربیت متوازن قراربگیرد، به تناسب استعدادهای خود از هر شش ساحت تربیتی بهره مند میشود،که یکی از مهم ترین آنها تربیت دینی و احلاقی میباشد و تربیت دینی و اخلاقی مبنای حرکت ما درحوزه تربیت است .

هاشمی در رابطه با ساحت های دیگر تربیتی تاکیدکرد:در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموز در جامعه تشخیص خوب از بد و مهارت نه گفتن را می آموزد ودر تربیت زیبا شناسی وهنری نیز دانش آموز ازلذت خاصی بهرمند میشود،همانند شنیدن یک شعرخوب و دیدن یک منظره زیبا که این موارد بایداز طریق معاونین تربیتی و پرورشی به دانش آموزان منتقل شود .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران تصریح کرد:ما مبشرین عترت و قرآن و نماز هستیم، اما بیشتر افراد به این موضوع توجهی نمی کنند و این باعث شده نسل جدید از ارزشها واعتقادات فاصله بگیرندو به همین علت توجه به قرآن ،عترت و نماز یکی از برنامه های تربیتی است و در این راستا میتوان قرآن و آموزه های دینی رااز طریق شعر، سرود یا نمایشی زیبا به نسل جدید انتقال داد .

هاشمی گفت:مربیان تربیتی نباید کار خود را کوچک شمارند، بلکه باید با بزرگتر و مهم تر نشان دادن کارشان دانش آموزانی امیدوارو با نشاط را وارد جامعه کنند تا بتوانیم به قله های پیروزی دست پیدا کنیم .

شایان ذکراست،در این مراسم که مدیر و شورای معاونین آموزش و پرورش اسلامشهر نیز حضور داشتند از مربیان تربیتی و پرورشی پیشکسوت و برتر سال 96با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار