مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی :آموزش و پرورش آذربایجان شرقی رتبه سوم کشوری را کسب کرد
تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از کسب رتبه سوم کشوری توسط آموزش و پرورش استان در شاخص های عمومی و اختصاصی خبر داد.
جعفرپاشایی در مراسم تجلیل از ۴۰ نفر نخبه فرهنگی و دانش آموز و توزیع نیمکت های استاندارد در بین مدارس محروم ناحیه یک تبریز در سالن اجتماعات دبستان خدیجه کبری این ناحیه اظهار کرد: برنامه محوری، تلاش و پشتکار و بحث اعتدال و رضایتمندی سه اصل بسیار مهم در آموزش و پرورش استان است که از ۵ سال گذشته شروع شده و تا حال ادامه دارد.
وی ادامه داد: با وجود تحریم ها و کمبود منابع مالی دولت در این مدت در حوزه سخت و نرم افزاری و تامین زیرساخت ها پیشرفت های قابل توجهی را در آموزش و پرورش استان شاهد بودیم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اصلی ترین نکته مورد تاکید در این مدت، نظام جامع برنامه ریزی بوده به طوری که از مرکز استان گرفته تا دورافتاده ترین روستا ها دارای برنامه هستند.
پاشایی افزایش رتبه های برتر کنکور در سال تحصیلی گذشته را از دیگر اقدامات موثر در ۵ سال گذشته عنوان کرد و افزود:میزان مشارکت دانش آموزان در المپیادها و سایر مسابقات علمی و افزایش پژوهش سراهای دانش آموزی از دیگر افتخارات این دوره بوده است.
وی اضافه کرد: در حوزه مشارکت های مردمی در بخش مدرسه سازی اقدامات موثری در جذب حمایت خیرین صورت گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سایه همین تلاش ها بوده است که در ارزیابی وزارت آموزش پرورش در شاخص های عمومی و اختصاصی، آموزش و پرورش استان توانست در بین ۳۱ استان رتبه سوم کشوری را کسب کند و همه این افتخارات را مدیون معلمان و مدیران مدارس هستیم.
پاشایی بیان کرد: توجه خاصی به ارتقاء انگیزه تحصیل در بین دانش آموزان و تدریس در بین معلمان، مقابله با آسیب های اجتماعی و ورزش دانش آموزی و نشاط سازی فضای مدارس داریم.
وی با بیان این که ۱۶۴ روستا در استان یک تا ۴ دانش آموز دارد، گفت: تمام تلاش ما این است که علی رغم محدودیت های مالی، دانش آموزی به خاطر مسایل مالی در مناطق محروم به ویژه در دوره ابتدایی از تحصیل بازنماند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که در سال های آینده به علت بازنشستگی، آموزش و پرورش شاهد کمبود نیروی انسانی خواهد بود، گفت: برای بهره وری بیشتر از نیروی انسانی دو موضوع ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را در آموزش و پرورش استان جدی گرفتیم و به یاری خدا در این استان مشکل حادی از لحاظ کمبود نیروی انسانی وجود ندارد.
پاشایی ادامه داد: البته در سال های آینده نیز بخشی از کمبود نیروها توسط فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و بخشی دیگر از طریق آزمون های استخدامی جبران خواهد شد.
وی اظهار کرد: معلم به عنوان اصلی ترین عنصر تعلیم و تربیت، دانش آموز به عنوان مخاطب اصلی این دستگاه، خانواده ها، محتوای کتب درسی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها و در کل همه مدارس باید با هم افزایی به دنبال آموزش و پرورش کارآمد و اثربخش باشند و از همه ظرفیت ها برای یافتن جایگاه مناسب و شایسته استان در کشور استفاده شود .
ارسال دیدگاه