امام جمعه شهر قدس :

هفته نیکوکاری فرصتی برای گسترش فرهنگ احسان و نوع دوستی است

شهر قدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس گفت: احسان و نیکوکاری امر الهی است و باید با فرهنگ‌سازی در جامعه ترویج شود.

کد مطلب: ۸۰۳۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
هفته نیکوکاری فرصتی برای گسترش فرهنگ احسان و نوع دوستی است

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، حجت‌الاسلام‌ سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

وی در ادامه بیان کرد: حاتم طایی وقتی از دنیا رفت وبعد از آن که او را دفن کردند، چند سال بعد سیلی آمد و قبر طایی را تخریب کرد و پسرش تصمیم گرفت آن را به جای دیگری منتقل کند. وقتی قبر را شکافت دید همه بدن پدرش تکه تکه شده به جز دست راست و همان لحظه همه متحیر شدند و آن هنگام مرد زنده دلی از آنجا عبور می کرد، ایستاد و گفت من آن را می شناسم، طایی با این دست کمک های بسیاری انجام داده و امروز به ما خدا نشان می دهند که هر کس در راه خدا کمک کند این دست در قبرم هم آسیب نمی بیند و طایی از مردان با گذشت بود به همین خاطر دست راست آن انقدر به یتیمان کمک کرده که از بین نمی رود.
امام جمعه شهر قدس در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان قدس گفت: مناسبت‌هایی را در هفته جدیدپیش رو داریم که یکی از این مناسبت‌ها ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری و منابع طبیعی و دیگری هفته نیکو کاری میباشد.
وی ادامه داد: احسان و نیکوکاری امر الهی است و باید با فرهنگ‌سازی در جامعه ترویج شودو از مردم خواست تا در هفته احسان و نیکوکاری مستمندان و محرومان را از یاد نبرند.
حجت الاسلام میر احمدی خاطر نشان کرد: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیا کنیم و یا دست کم آن را با دقت بیشتری نگهداری کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و رخدادهای اخیر منطقه و داعش اشاره کرد و گفت: این اتفاقات همه به خاطر وجود استکبار است و اگر مشکلی ایجاد می‌شود دست استکبار را در آن مشکل به وضوح می‌توان دید، چراکه آنها از این عدم ثبات بهره می‌برند و به خواسته‌های خود می‌رسند و امام (ره) فرمود ای امت مسلمان هر وقت دعا می کنید ابتدا در حق جمهوری اسلامی ایران دعا کنید تا این پرچم به اهتزاز درآید و در زیر سایه آن آرامش باشید.


/ خبرنگار: حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار