معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:

تربیت انسان چند بعدی رسالت نطام تعلیم و تربیت است

مریوان(پانا)_معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در همایش تجلیل از فعالان عرصه امور تربیتی و پرورشی مریوان گفت: تربیت انسان چند بعدی از مهمترین اهداف و رسالت نظام تعلیم و تربیت کشور و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است.

کد مطلب: ۸۰۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت انسان چند بعدی رسالت نطام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار پانا از مریوان،روز گذشته همایش تجلیل از فعالان عرصه امور و تربیتی ش و پرورشی شهرستان مریوان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در این همایش با بیان اینکه مبنای همه برنامه ها و سیاستهای تعریف شده در نظام تعلیم و تربیت ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ، گفت: در این سند که حکم قانون اساسی برای آموزش و پرورش را دارد از شش ساحت تعریف شده برای نظام تعلیم و تربیت پنج ساحت ناظر بر فعالیتهای امور تربیتی است.

وی افزود: محتوای سند و اهداف تعریف شده در آن چیزی جز تربیت نیست و متولیان این تربیت ، همه نیروهای شاغل در مجموعه آموزش و پرورش از مدیر مدارس گرفته تا عوامل اجرایی ،آموزشی و پرورشی هستند و از همه این عوامل با عنوان مربی یاد شده است و این نشان از جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی است.

نریمانی به اهمیت تربیت در نظام تعلیم و تربیت کشور پرداخت و عنوان کرد: تربیت دانش آموزان که آینده سازان و مدیران فردای جامعه هستند باید تربیت مبتنی بر دین مبین و انسان ساز اسلام و ارزشهای حاکم بر نظام اسلامی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص تربیت انسان چند بعدی خاطر نشان کرد:تربیت انسان چند بعدی از مهمترین اهداف و رسالت نظام تعلیم و تربیت است و در سند تحول بنیادین با تعریف ساحتهای مختلف تربیتی زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و رساندن دانش اموزان به حیات طیبه را فراهم شده است.

حجت الله نریمانی به انتظارات جامعه از دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت:آموزش و توسعه دانش ، توسعه مهارتهای اجتماعی و همچنین انتقال ارزشها و هنجارها را به نسل حاضر و نسل های بعدی از جمله این انتظارات هستند.

وی خاطر نشان کرد: ترویج و گسترش باورها و ارزشهای اسلامی و تقویت هویت ملی و دینی در میان دانش آموزان به کمرنگ شدن هجمه گسترده دشمنان بویژه در بحث جنگ نرم کمک می کند و این مهم ، وظایف متولیان تعلیم و تربیت بویژه مربیان و معاونین پرورشی را در عصر کنونی دوچندان می کند.

این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ، گریزی به ضعفها و وجود افراط و تفریط ها در اجرای قوانین و مقررات و تحقق اهداف اسناد بالادستی زد و تصریح کرد: قوانین و مقررات و سندهای بالادستی خوبی برای نظام تعلیم و تربیت تدوین و در اختیار مجریان قرار گرفته است ، متاسفانه به علت سلیقه ای عمل کردن و ضعف در اجرای مطلوب ، مفاد و اهداف تعریف شده شاهد کاستی هایی در بخشهای مختلف هستیم و ضرورت دارد تا همه مجموعه آموزش و پرورش با احساس مسئولیت به تحقق اهداف و سیاستها کمک کنند.

وی اضافه کرد: هر گونه کوتاهی در بحث تعلیم و تربیت بویژه در حوزه تربیتی زمینه نفوذ دشمنان را فراهم می کند؛ چراکه استحاله کردن جوانان و نوجوانان از اهداف دشمنان بوده و هست و باید با شناخت و آسیب شناسی دشمنان راه نفوذ و استفاده از ضعفها را بست.

نریمانی در بخشی دیگر از سخنان خود از اقدام انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حذف آزمون های مختلف در مدارس بویژه در دوره ابتدایی دفاع کرد و عنوان کرد:برگزاری آزمون های مختلف در مدارس آسیب زا است و وجود آنها ضمن ایجاد فضای نامناسب روحی و روانی و نا امید کردن دانش آموزان ، انرژی لازم برای فعالیتهای اصلی در مدارس بویژه فعالیتهای پرورشی را می گیرد که حذف این آزمونها حرکتی ارزشمند و قابل تمجید می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان گزارشی از عملکرد حوزه پرورشی و فرهنگی استان ارائه داد و با اشاره به کسب موفقیت های ارزشمند در این حوزه گفت:این موفقیتها در عرصه های مختلف حاصل تلاش و جدیت مجموعه یک هزار و 700 نفری معاونین و مربیان پرورشی و همچنین مشاوران مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار