قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کارگزاران نظام ومردم ،زمینه های معروف در جامعه را ترویج دهند

قاین(پانا) ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کارگزاران نظام ومردم تکلیف دارند که زمینه های معروف را در جامعه ترویج دهند.

کد مطلب: ۸۰۲۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگزاران نظام ومردم ،زمینه های معروف در جامعه را ترویج دهند

حجت الاسلام غلام حسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع)اظهارکرد:در اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیرات و امر به معروف ونهی از منکر به عنوان توصیه وتکلیف مردم ومسئولین آمده است.

وی افزود: وقتی اقامه حکومت اسلامی زمینه اش فراهم می شود یکی از دستاوردها برای حفظ و بقای نظام و توسعه فرهنگ دینی ،توجه مردم به معروف هاست و زمینه پرهیز از منکرات را نیز دنبال می کنند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت:معروف آن چیزی است که از نظر شرع وعقل شناخته شده و منکر هم چیزی است که از نظر عقل و شرع ناشناخته است.

وی گفت: کارگزاران نظام ومردم تکلیف دارند که زمینه های معروف را در جامعه ترویج دهند .

حجت الاسلام نوفرستی گفت:جایگاه ستاد امربه معروف که بر نهی ازمنکر مقدم است برای این است که معروفها را در جامعه ترویج کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: برای تشکیل یک ستاد فعال امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان بایستی از همه ظرفیتها استفاده شود و مسئولین برای صیانت جامعه و رشد وتعالی فرزندانجامعه همت کنند تا به عنوان مثال شاهد رشد طلاق در جامعه نباشیم.

وی اضافه کرد: این آسیب ها برای ما احساس تکلیف ایجاد می کنند وهمان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند مردم تحمل مشکلات رادارند و تحمل فساد وتبعیض را ندارند و ما نباید اجازه دهیم که جامعه از فساد تبعیض اشباع شود.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که نقش ستاد امر به معروف یک نقش اجرایی نیست گفت:بلکه یک نقشهماهنگ کننده وهدایتی و حمایتی وپیوندی بین مجموعه های مختلف است.

موسوی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان دراین جلسه با تاکید بر این که بایستی در این جلسه مسئولین ستاد امر به معروف شهرستان که بر اساس ابلاغیه مشخص شده اند شخصا حضور داشته باشند گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار این ستاد باشد و همچنین دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان راه اندازی شود .

وی بر تشکیل دسته ها و گروههای یاوران معروف؛طلایه داران و یادآوران معروف در بین اقشار مختلف شهرستان نیز تاکید کرد.

دراین جلسه سرهنگ هزاری فرمانده سپاه ناحیه قاینات با حکم نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قاین معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار