12آموزشگاه در همدان مجری «طرح نماد» هستند

همدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان اینکه6 آموزشگاه در همدان و 6 آموزشگاه در ملایر مجری «طرح نماد» هستند، گفت: طرح نماد یکی از برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۰۲۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
12آموزشگاه در همدان مجری «طرح نماد» هستند

عبدالله جعفری با بیان اینکه «طرح نماد» یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: این طرح امسال به صورت تکلیفی در 12 آموزشگاه در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در مدارس هدف، کارهای مقدماتی طرح نماد انجام شده است، افزود: این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش و همکاری هشت دستگاه دیگر در زمینه مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس انتخاب شده اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش همدان با اشاره به اینکه 6 آموزشگاه در همدان و 6 آموزشگاه در ملایر مجری این طرح هستند، ادامه داد: امید است سال‌ آینده بتوانیم نتیجه مطلوبی را از اجرای طرح به عنوان خروجی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه شیوه خوبی در دل این طرح نهفته است، گفت: ما همیشه در حوزه فعالیت‌های با محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به جایی می‌رسیدیم که صرفا در آموزش نمی‌توانیم به اهداف برسیم و نیاز به مداخلات اجتماعی روانی و حمایت دانش آموزان است.

جعفری با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌هایی که دانش‌آموزان به آن مبتلا می‌شوند از محیط‌های بیرونی و خانواده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل آموزش و پرورش به غیر از فراهم کردن بستر برای آموزش نمی‌توانست کار دیگری انجام دهد ولی با اجرای این طرح می‌توانیم در پیشگیری برخی از آسیب‌ها اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در مدارس نیازمند تأمین منابع مالی است، تصریح کرد: به طور حتم با توجه به کمبود بودجه نمی‌توانیم این طرح را در همه مدارس اجرا کنیم که امید است سال آینده مدارس بیشتری با توجه به خروجی مطلوب نیز مدارس بیشتری مجری این طرح باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش همدان با اشاره به اینکه طرح نماد یکی از برنامه‌های چند 10 گانه آموزش و پرورش در حوزه‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: طرح نماد برای نخستین بار است که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های دیگری به غیر از طرح نماد در آموزش و پرورش در دست اجرا داریم، گفت: از جمله آن می توان در حوزه سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان به 700 آموزشگاه مروج سلامت اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار