روایتی از موفقیت رتبه‌آور المپیاد سلول‌های بنیادی و بازشناختی

یاسوج (پانا) - دانش‌آموز نخبه کهگیلویه و بویراحمدی عنوان کرد همراهی خانواده و تلاش مضاعف منجر به موفقیتش شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از موفقیت رتبه‌آور المپیاد سلول‌های بنیادی و بازشناختی

سارا میرزایی، دانش آموز پایه دوازدهم رشته تجربی در یاسوج در بین دانش آموزان شرکت‌کننده از 31 استان کشور موفق به کسب نشان برنز در هشتمین دوره المپیاد سلول‌های بنیادی و بازشناختی کشور شد.

میرزایی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت و جایگاه سلول‌های بنیادی در حوزه درمان افزود: علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حوزه‌های پرکاربرد در درمان بیماری‌ها در جهان بوده که نقش موثری در کارآفرینی و سرعت توسعه کشور دارد.

وی با بیان اینکه پس از پیشنهاد کادر و مدیر مدرسه، برای شرکت در المپیاد داوطلب شدم، گفت: با تحقیق در مورد رشته‌های المپیادی، دریافتم به رشته سلول‌های‌بنیادی و پزشکی بازساختی علاقه‌مند هستم و توانایی پیشرفت در این زمینه را دارم.

میرزایی افزود: با تشویق خانواده و تلاش کادر مدسه جهت سهولت دسترسی به منابع مورد نیاز و شرایط لازم جهت مطالعه و همچنین با همت و تلاش بی وقفه خودم به موفقیت رسیدم.

دانش آموز نخبه استان با بیان اینکه متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلاتی از جمله عدم ایجاد زمینه آشنایی با رشته‌های المیپادی و موضوعات و منابع‌ آنها، عدم وجود و دسترسی به بیشتر منابع المپیادی، نبود استاد درخور و در سطح علمی المپیاد و...مواجه هستیم، افزود: در سال‌های گذشته با عدم رسیدگی و نادیده گرفتن دانش‌پژوهان المپیادی نیز مواجه بودیم که خوشبختانه امسال اقدامات مناسبی در این زمینه از طرف نهاد‌های مختلف صورت گرفته است. آموزش‌وپرورش نیز باید سهم بیشتری از این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

وی اظهار کرد: با همت مضاعف و مطالعه دقیق منابع به صورت مستمر، موفقیت در این زمینه حاصل خواهد شد.

میرزایی در پایان گفت: رسیدن به اهداف نهایی و مهارت‌ها و همچنین پرورش استعداد‌های خود، همراهی خانواده و نهادهای ذی ربط برای رسیدن به موفقیت لازم و ضروری است.

دانش آموز خبرنگار: پریا فریدونی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار