حضور۶۴ شاعر دانش‌آموز در خطه تربت‌جام

تربت‌جام (پانا) - دومین شب شعر دانش‌آموزی با حضور ۶۴ شاعر دانش‌آموز علاقمند به شعر به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تربت‌جام‌ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور۶۴ شاعر دانش‌آموز در خطه تربت‌جام

در دومین شب شعر دانش آموزی تربت جام، دانش آموزان اشعار و دلنوشته های خود را در زمینه بصیرت، مقاومت و فضایل حضرت فاطمه زهرا «س» بیان کردند.

یدالله دامن پاک جامی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت جام در این محفل ادبی گفت: دفاع خودجوش ملت شریف ایران یکی از رکن های رکین و مهم انقلاب اسلامی است که نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی در برابر همه آشوب‌ها شد. در سیزدهم این ماه خاطره تلخی بر ملت و بر دل مردم ایران نشست و آن جنایت هولناک رژیم آمریکا و شهادت شهید سلیمانی بود.

وی افزود: شهادت و خون قاسم سلیمانی اثر بسیار ماندگاری بر ریشه‌دار شدن و آبیاری درخت مقاومت گذاشت. خون او ریشه درخت مقاومت را در همه دنیا نهان کرده است.

دامن پاک جامی بیان کرد: امام حسین «ع» می فرمایند: اگر دین پیغمبر جز این نیست که شهادت من در مسیر صحیح قرار بگیرد باید شمشیرها را در بیابید، اگر قرار است این بدن‌ها روزی از بین برود پس کشته شدن من با شمشیر بهتر است و نمونه‌ای از اشعار مقاومت است که قاسم سلیمانی و تمام سربازان آن را از امام حسین به یادگار گرفته اند.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام با توجه به برگزاری این محفل ادبی اظهار کرد: آنچه در این محفل ادبی بیان می‌شود شعر مقاومت و بیداریست که بر دل و جان تک تک ما پدیدار شده است. حب وطن در بین ایرانی‌ها وجود داشته است که با آمدن اسلام، مقاومت و جهاد، مقدس شده و جلوه دیگری پیدا کرده که قابل قیاس نیست. اگر کسی شعری را می‌سراید و یا هنری را به تصویر می‌کشد این‌ها از عمق جان برمی خیزد.

دانش آموز خبرنگار : عسل درستکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار