روایت پانا از آموزگار البرزی؛

تدریس رایگان برای خانواده‌هایی که دغدغه هزینه دارند

کرج (پانا) - آموزگار ساوجبلاغی گفت کلاس‌هایش را رایگان برگزار می‌کند تا خانواده‌های نیازمند دغدغه‌ای برای هزینه کلاس‌ها نداشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تدریس رایگان برای خانواده‌هایی که دغدغه هزینه دارند

رقیه آقابابایی نژاد، آموزگار دبستان ستوده با ۲۵ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «سال های زیادی در مدارس غیردولتی ناحیه ۳ کرج فعالیت کردم و سه سالی است که به صورت داوطلبانه از مدارس دولتی ناحیه ۲ کرج برای تدریس به ساوجبلاغ آمدم و از همان سال تصمیم گرفتم که به صورت رایگان و در قالب کارگاه نیز تدریس کنم، زیرا در چند سال اخیر دیدم که به دلیل مجازی بودن مدارس و نداشتن امکانات لازم برای فعال بودن در برخی خانواده ها باعث ضعف دانش آموز شده و وقتی از پایه ضعیف باشند انگیزه ای برای درس خواندن نیز ندارند. از آن جایی که تابستان فصل استراحت است و دانش آموزان منتظر آمدن تابستان برای تفریح و سرگرمی هستند تصمیم گرفتم کلاس هایی به صورت کارگاهی و با کاردستی یا نقاشی برگزار کنم تا دانش آموزان مجبور نباشند فقط بنویسند.»

وی افزود: «کلاس ها را رایگان برگزار می کنم تا خانواده ها دغدغه ای برای هزینه کلاس ها نداشته باشند. از طرفی وقتی مادری پیام می دهد که دو ماه است یخچالمان خراب شده و هزینه اش را نداریم پرداخت کنیم، چطور می توان هزینه ای دریافت کرد.»

آقابابایی نژاد اضافه کرد: «ضعف اکثر دانش آموزان در درس ریاضی است که شیوه های تدریس تغییر کرده و خانواده ها نمی توانند همگام با معلم آموزش دهند، به همین دلیل این درس را برای کلاس های تابستان انتخاب کردم. به دلیل اینکه این کلاس ها به صورت عملی و همراه با کاردستی، نقاشی و بازی های تمرکزی بین تدریس انجام می شود، خروجی آن نیز بهتر از تدریس تئوری است، اما به تمرین و تکرار دانش آموزان هم بستگی دارد.»

این آموزگار در ادامه بیان کرد: «چهارم ابتدایی از پایه های مهم این دوره است که تدریس اکثر مباحث فارسی و ریاضی از این پایه شروع می شوند. درک صحیح این مطالب کمک بسیاری به باقی سال های تحصیل دانش آموزان دارد به همین دلیل سعی کردم دفتر کار ریاضی با آسان ترین روش همراه با درسنامه و نمونه سوال را طراحی کنم.»

وی اظهار کرد: «اسلام به زنان حقوق و امتیازاتی داده است که در هیچ دین و یا نظام قانونی دیگری از آن برخوردار نیست. به عنوان یک مادر در رفتار با شاگردانم به صورت مادرانه رفتار می کنم. ایجاد انگیزه برای من زمانی است که دانش آموزان را در مدارس و یا خیابان می بینم که با اشتیاق به سمت من آمده و یا نامه های کودکانه اما سرشار از محبت و دوست داشتن را برایم می نویسند و دعای خیر اولیا که برای من از هر چیزی بالاتر است. همچنین معلمان دلسوزی را هم دیدم که از زنگ تفریح خود گذشته و یا با حداقل هزینه برای یادگیری بهتر دانش آموزان تدریس می کنند که خیر دنیا و آخرت را برای این عزیزان آرزومندم.»

آقابابایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: «اگر شخصیت معلم دارای صفات انسانی مانند مهرورزی، نوع دوستی، درستکاری و همکاری باشد، تقلید از این ویژگی ها سلامت روانی دانش آموز و امنیت آینده جامعه را تضمین می کند.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار