نوجوان توان‌یاب مشهدی:

من ناتوان نیستم، پر از استعداد و انگیزه پیشرفت هستم

مشهد(پانا) - نوجوان توان‌یاب مدرسه استثنایی کوشا در مشهد گفت تشنج‌های پی‌درپی در دوران کودکی باعث کاهش یادگیری‌اش شده و راه‌رفتنش را هم کمی سخت‌تر کرده است، اما ناتوان نیست و توانایی‌های متفاوتی هم دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
من ناتوان نیستم، پر از استعداد و انگیزه پیشرفت هستم

محمدجواد رضایی دانش‌آموز 16 ساله مدرسه استثنایی «کوشا» در گفت‌وگو با پانا گفت: حرف‌زدن و شنیده‌شدن و دیده شدن را دوست دارم و کافی است سؤالی از من بپرسند؛ سی‌دقیقه برایتان حرف می‌زنم. برای حرف‌زدن هم استراتژی خاص خودم را دارم. یاد گرفتم همه قواعد و اصول زبان فارسی را به کار ببندم تا کلامم جذابیت بیشتری داشته باشد. جای نقطه و ویرگول را در کلامم حفظ می‌کنم، طوری که فکر می‌کنید دارید داستانی شنیدنی را از روی کتاب می‌خوانید.

الهه کامیاب مادر محمد جواد نیز به پانا عنوان کرد: محمد جواد اولین‌بار در مهدکودک دچار تشنج می‌شود. پس‌از آن تشنج‌هایش ادامه‌دار می‌شوند، رفته‌رفته سلول‌های مغزی‌اش از بین می‌روند و حافظه‌اش ضعیف می‌شود.

وی از دنیا‌آمدن کودکی نارس اینگونه گفت: محمدجواد هفت‌ماه‌و‌نیمه به دنیا آمد. همه‌چیزش از همان اول با بقیه فرق داشت. تا دوسالگی یک کلمه هم حرف نزد اما بعد‌ از آن، یک روز صبح از خواب بیدار شد و شروع کرد به حرف‌زدن و اداکردن پشت‌ سر هم جمله‌ها! حافظه عجیبی داشت؛ مثلا مادرم که قرآن می‌خواند، محمدجواد با یک‌بار شنیدن آیه‌ها، آن‌ها را حفظ می‌شد و از بر می‌خواند. همین رفتارها من را مجاب کرد که بین چهار فرزندم او از همه باهوش‌تر است. برنامه ریخته بودم در مدرسه تیزهوشان ثبت‌نامش کنم اما بعده ها اتفاقاتی افتاد که نشد.

محمدجواد رشته کلام را از مادرش می‌گیرد و از اولین استعداد کشف‌شده‌اش می‌گوید. پنج‌سال بیشتر نداشته که آهنگی را از تلویزیون می‌شنود و همان‌جا می‌زند زیر آواز. بعد‌از آن موسیقی می‌شود جزو جدایی‌ناپذیر زندگی‌اش؛ به‌طوری‌که که هروقت هرجا نت موسیقی به گوشش برسد، گل از گلش می‌شکفد.

کامیاب عنوان کرد: هر موقع عصبانی شود، آهنگ خواننده مورد علاقه‌اش را پخش می‌کند. در عرض چند‌ ثانیه از این‌ رو به آن رو می‌شود. با همین استعداد است که اگر مراسم و جشنی در مدرسه برگزار شود، محمدجواد حتما حاضر است و برای بچه‌ها می خواند. خودش می‌گوید: من خواننده معروف مدرسه هستم.

وی گفت: خبرنگاری، دیگر حوزه مورد علاقه محمدجواد است. مدیر و معلم مدرسه کوشا باعث کشف این استعداد شدند.

اکبر دولتی و مریم گرگیجی از خوش‌صحبتی محمدجواد می‌گویند، اینکه نه‌تنها ترسی از گفت‌وگو ندارد، بلکه اعتمادبه‌نفس و دایره لغات خوبی هم برای صحبت دارد. محمدجواد دو سال پیش، از‌ طریق آن‌ها با خبرگزاری دانش‌آموزی پانا آشنا می‌شود. چند دوره آموزشی را می‌گذراند و بعد وارد گود می‌شود. او تابه‌حال ۲۴‌گزارش خبری را برای کانال این خبرگزاری تهیه کرده است.

از سویی دیگر الهه کامیاب، مادری است که تمام تلاشش را می‌کند تا پسر توانمندش استعدادهایش را پرورش بدهد. او نیمی از روزش را در هتل کار می‌کند، نیم‌دیگر روز، وقف رسیدگی به کارهای محمدجواد می‌شود. همسرش هم یک کارمند ساده است که برای تأمین هزینه‌ها بیشتر اوقات سر کار است تا همراه هم از پس هزینه‌های چهار فرزند خود بر‌آیند که البته خیلی دشوار است و گاهی کم می‌آورند. مادر با وجود همه این مشکلات دوست دارد محمدجواد در مسیر استعدادهایش قدم بگذارد و به جایی برسد.

وی بیان کرد: دلم نمی‌خواهد محمدجواد را به کلاسی بفرستم تا فقط سرش گرم شود. خودش آرزوهای بسیاری در سر دارد. دوست دارم در مسیر تحقق آن‌ها قدم بردارد. بزرگ‌ترین آرزویش این است که یک روز بالاخره پای قرارداد در مسیر پیشرفتی را امضا کند.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار