کتاب‌های آقا معلم یاریگر دانش‌آموزان مناطق محروم شد

تبریز (پانا) - یک استاد عربی یکی از اهداف اصلی خود را از تألیف کتاب‌های کمک آموزشی با استفاده از تجربه فعالیت خود در مناطق کم برخوردار کمک به رشد تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم دانست و یادگیری عمیق و مفهومی پایه تمامی دروس را از اولویت‌های اصلی و اساسی پیشرفت تحصیلی و افزایش کیفیت آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های آقا معلم  یاریگر دانش‌آموزان مناطق محروم شد

یادگیری عمیق و مفهومی پایه تمامی علوم سبب ارتقاء و پیشرفت به مدارج عالی دانش می‌شود که از جمله مفاهیم عمیق و مفهومی که در دوره متوسطه اول از اولویت بسیار زیادی برخوردار بوده و مطرح است. مفاهیم پایه و اساسی درس عربی، شامل انواع کلمه و یادگیری تقسیمات اسم از نظر جنس، تعداد، ترادف، تضاد و انواع فعل و ترجمه آنها، یادگیری اعداد و انواع آن است.

مباحث پایه به دلیل اهمیت بسیار بالایی که از آن برخوردار هستند باید همیشه تکرار و تمرین شوند تا موجب تسهیل در یادگیری مطالب آموزشی در دوره دبیرستان شود.

ناصر شاهی، استاد عربی که مولف ۹ جلد کتاب با عنوان سیب نهایی عربی است، در گفت‌وگو با پانا در خصوص ورود خود به این عرصه و دانشگاه فرهنگیان گفت: من در سال ۱۳۹۶ با کسب رتبه ۱۲۰۰ در کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شده و در سال ۱۴۰۰ بعد از فارغ التحصیلی، تدریس خود را در آموزشگاه علی بن ابیطالب آقبراز شهرستان هوراند آغاز کردم و هم اکنون نیز دبیر عربی در آموزشگاه های عمار یاسر، حکمت و ابوذر آموزش و پرورش شهرستان هوراند هستم.

وی ضمن اشاره به علاقه خود به نوشتن ادامه داد: من با هدفی که در راستای کمک به رشد تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم داشتم، به دنبال نوشتن کتابی بودم که بهترین معلومات درسی را با هزینه بسیار کم در مقایسه با سایر کتاب ها منتقل کند که در این خصوص کتاب های کمک درسی عربی که شامل ۹ جلد از پایه هفتم تا دوازدهم است، نوشتم.

شاهی اظهار کرد: آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی و کسب نمره عالی در این امتحانات از اهداف اصلی من است که در این راستا تمام تلاش خود را خواهم کرد تا دانش آموزان بهترین نتیجه را بگیرند.

وی افزود: مخاطبان اصلی این کتاب ها دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم در تمام رشته های انسانی، تجربی و ریاضی هستند. همچنین دانش آموزانی که به دنبال کسب درصد عالی از سوابق تحصیلی هستند، در این خصوص کتاب های کمک درسی مناسب در کنار کتاب درسی مدرسه بهترین راه برای رسیدن به اهداف اصلی آنهاست.

این استاد عربی تصریح کرد: ویژگی های اصلی و برجسته سیب نهایی درسنامه، ترکیب نحوی، ترجمه عبارات، ذکر لغات، جمع های مکسر کل کتاب و مجموعه سوالات نهایی از دی ماه سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به صورت درس به درس است که به صورت طبقه بندی شده آماده شده است.

وی در خصوص پیشنهاد خود به دانش آموزان و معلمان اذعان کرد: دانش آموزان باید سوالات نهایی سال های قبل را جهت آشنایی خود با سطح سوالات نهایی در برنامه خود قرار دهند که در این راستا پذیرای نقد و نظر معلمان و صاحب نظران در این عرصه در جهت بهبود و کیفیت بخشی به مطالب آموزشی نیز هستیم.

شاهی یادآور شد: همراه کردن این کتب به عنوان کار در منزل برای دروس اختصاصی دانش آموزان انسانی و معارف تنها پیشنهاد بنده برای همکاران در این عرصه است که موجب یادگیری عمیق و منطبق بر نیاز دانش آموزان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات انجام شده و همکاری تمامی معلمان در این عرصه شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای عالی توسط دانش آموزان در سطوح مختلف استان و کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار