معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

78هزار دانش‌آموز ابتدایی دولتی کهگیلویه و بویراحمد از شیر رایگان برخوردار می‌شوند

یاسوج ( پانا) - معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برخورداری 78 هزار دانش‌آموز در مدارس ابتدایی دولتی این استان از نعمت شیر رایگان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
78هزار دانش‌آموز ابتدایی دولتی کهگیلویه و بویراحمد از شیر رایگان برخوردار می‌شوند

ایمان سبحان نژاد در جلسه هماهنگی انعقاد قرارداد طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان با یک شرکت لبنیاتی گفت: این تعداد دانش آموز در هزار و ۷۰۰ مدرسه ابتدایی دولتی شهری و روستایی استان هر هفته، دو نوبت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه شیر رایگان دریافت می کنند.

وی افزود: در مرحله اول هر هفته در دو نوبت،شیر استریلیزه به صورت بسته بندی شده در بین دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی استان توزیع می شود.

سبحان نژاد اظهار کرد: توزیع شیرها با هماهنگی مدیر مدرسه هر هفته در اتاق ویژه تحویل گرفته می‌شود و برای حمل و نقل، توزیع و کیفیت شیرها دستگاه های مربوطه نظارت خواهند داشت.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اجرای برنامه توزیع شیر رایگان در این مدارس با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان و پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین ترویج فرهنگ مصرف شیر انجام می‌شود، افزود: بنا به تاکید رئیس جمهور برای تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت دانش آموزان این برنامه در اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های همراه آن قرار گرفته است.

سبحان نژاد اهتمام تمام کمیته‌ها و عوامل اجرایی دخیل در مراحل تولید، حمل، نگهداری و توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی برای اجرای هرچه بهتر و به موقع آن را ضروری دانست و بر رعایت نکات بهداشتی در تمامی این مراحل تاکید کرد.

مدیر شرکت لبنیاتی در یاسوج هم از آمادگی این کارخانه برای تولید، تامین و توزیع شیر مورد نیاز مدارس مشمول این طرح در استان با رعایت تمام نکات بهداشتی و استاندارد خبر داد و گفت: اولویت کاری این کارخانه، تولید، تهیه و توزیع شیر در مدارس استان است.

محمد کاظم اتابک در ادامه تصریح کرد: ظرفیت تولید شیر پاکتی استریلیزه ویژه دانش آموزان ماهانه ۷۲۰ هزار پاکت است.

فرزاد غلامی کارشناس سیاست گذاری سلامت داشنگاه علوم پزشکی استان هم اظهار کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت تیم های بازرسی خود در مراحل تولید، حمل‌، نگهداری و توزیع شیر رایگان در مدارس، آموزش و پرورش را کمک و همراهی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار