نجف آباد معطر به شمیم خوش شهدا شد/فیلم

اصفهان (پانا) - بالاخره از راه می‌رسند، شهر معطر به شمیم خوش شهدا می‌شود، شهدایی که گرچه نامی ندارند، اما همه، آنان را به شجاعت و بزرگمردی‌هایشان می‌شناسند. شهدای گمنامی که بر کویر خشک دل‌ها حیات دوباره می‌بخشند و نجف آباد معطر به شمیم خوش شهدا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نجف آباد معطر به شمیم خوش شهدا شد/فیلم

ثانیه های انتظار به کندی می‌گذرد ... انگار که مردم سالیان سال است ، چشم انتظارشان ، کنار جاده ایستاده‌اند .

بالاخره از راه می‌رسند ، شهر معطر به شمیم خوش شهدا می‌شود ، شهدایی که گرچه نامی ندارند اما همه ، آنان را به شجاعت و بزرگمردی‌هایشان می‌شناسند . شهدای گمنامی که بر کویر خشک دل‌ها حیات دوباره می‌دهند .

پایتخت شهیدان برای بار دیگر میزبان شهداست ، مردم ، پیر و جوان همه با هم به استقبالشان می‌روند و چه استقبال باشکوهی...!

قطره‌های اشک در پهنای صورت مرد و زن نمایان است ، همه با پای دل آمده اند . همقدم با کاروان اهالی بهشت در نجف آباد چشم ها بی وقفه می‌بارد ، دل‌ها بی‌قرارِ آرام گرفتن هستند و عشق نظاره‌گر مادریست که سالهاست دلتنگ است . مادر به سختی از میان مردم می‌گذرد ، گل سرخ و قاب عکس جوانی را در دست دارد ، او می‌رود تا احوال پسرکش را از شهدای گمنامی بگیرد که شاید در میان آنها پسر خودش هم باشد ،

از صدای خنده‌های کودکی که حالا سال‌هاست در گوشش طنین انداز شده ، چیز زیادی از گذشته به خاطر ندارد . اما پسرکش را خوب می‌شناسد ، او آنقدر این سال‌ها در حوالی خیال با دردانه فرزندش سخن گفته که محال است جگر گوشه اش را فراموش کند .

زیر لب زمزمه می‌کند ،

شهید زندگی ام ، جگر گوشه من

" دوستت دارم "

اما عشق به همین جا منتهی نمی‌شود ، دختر شهیدی که پدر را ندیده و آغوش پدر را نچشیده است ، پیرمردی که غم انتظار بر شانه‌هایش نشسته است ، رزمنده‌ای که حالا سال‌هاست دلتنگ همرزمان شهیدش است و خاطرات آن روز ها در ذهنش تداعی می شود ، جانبازی که بر ویلچر نشست است و پاهایش را روی مین ها جا گذاشته است..

کم کم ندای " شهیدان زنده‌اند، الله اکبر در تمام شهر طنین انداز می‌شود. پیکر مطهر و پاک شهیدان بر روی دستان مردم شهید پرور و متدین شهرستان نجف آباد تشییع می‌شود .

شهری که دیار حجت خداست و تاریخ آن با ایثار و شهادت گره خورده است .

نجف آباد عطرآگین از عطر بهشتی شهدا است ، نجف آباد شهری است که بیش از ۲۵۰۰ شهید دارد و پایتخت شهیدان ایران زمین است . و تنها ؛ مدرسه ی منتظری‌اش ۲۳۴ دانش آموز و ۵۵ معلم شهید را تقدیم انقلاب کرده است ، مدرسه‌ای که به شهیدستان ایران لقب دارد و دانش آموزان آن به خوبی درس ایثار و از خود گذشتگی را فرا گرفتند ...

باشد که ما ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و به راستی که شهدا سنگ نشانند که ره گم نکنیم.

دانش آموز خبرنگار : مرضیه سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار