مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

امتحانات اهمیت راهبردی در تعلیم و تربیت دارد

نیشابور (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در جلسه هم‌اندیشی و تبیین سیاست‌های اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی گفت امتحانات، اهمیت راهبردی در تعلیم و تربیت دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات اهمیت راهبردی در تعلیم و تربیت دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، امانتداری و درستکاری کارشناسان سنجش و ارزشیابی تحصیلی ادارات استان را بزرگترین سرمایه انسانی دانست و گفت: امتحانات اهمیت راهبردی در نظام تعلیم و تربیت دارد و نهایی شدن پایه دهم، یازدهم و دوازدهم وظیفه خطیر ما را در امتحانات، سنگین تر کرده است که باید با برنامه ریزی صحیح این ماموریت بزرگ را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

سید امیر شوشتری با گرامیداشت یاد و خاطره کودکان شهید غزه که در حال حاضر نه مدرسه دارند و نه امتحان، افزود: امتحان از سنت های الهی است و تمام انسان ها باید مورد سنجش و آزمون قرار گیرند.

وی بیان کرد:اهمیت آزمون های نهایی بر همگان آشکار است و شما نیز با تجربه و خلوص نفسی که دارید می بایست با بهره گیری از مباحث این جلسه، تلاش کنید این ماموریت مهم را اجرایی کنید.

وی اضافه کرد: ما در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اصرار داریم برای اجرای عدالت و به حداقل رساندن خطاها، نسبت به بستن سیگنال ها و استفاده از دوربین های مداربسته اقدام کنیم و به صورت مانیتورینگ در مرکز شهرستان و استان، حوزه ها را کنترل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر حساسیت ها بیشتر در حوزه های امتحانی است و باید به گونه ای رفتار کنیم که با سلامت برگزای امتحانات، این اعتماد به دست آمده را از بین نبریم.

شوشتری اضافه کرد: مشکلات انباشته در عرصه فضای آموزشی، اعتبارات و نیروی انسانی شاخص است که امیدوارم با همراهی ها، انعطاف و اجرای برنامه های مدون بر این مشکلات چیره شویم.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی استان خراسان رضوی نیز در ادامه، گفت: سال قبل با یاری خداوند و همت شما کارشناسان ادارات استان با تشکیل کارگروه های لازم، آزمون پایه دوازدهم به شکل جدید را اجرا کردیم.

حسین فاطمی نژاد، افزود: ما با همان ظرفیت گذشته با مدیریت درست باید دنبال برگزاری امتحانات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم باشیم که این امر مستلزم تهیه تجهیزات مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: ما از همین امروز باید چاره اندیشی کنیم و مفهومی شدن سوالات را با آرامش به جامعه القاءکنیم. به گونه ای که دانش آموزان با مفهوم یادگیری آشنا شده و خانواده ها نیز دچار نگرانی نشوند.

رئیس اداره سنجش استان اضافه کرد: چشم انداز مرکز سنجش برای آینده، برگزاری آزمون در مراکز مجهز و به صورت الکترونیکی و آنلاین است و در واقع توسعه و تهیه امکانات به گونه ای مدیریت شود که در این شرایط اقتصادی اسرافی صورت نگیرد.

در این جلسه هفت کارگروه تشکیل شده و این کارگروه ها به بررسی ماموریت های تعیین شده خواهند پرداخت که نتیجه آن در پایان دوره ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار