مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ گفت

آموزش و پرورش ناحیه یک در راستای تربیت دینی دانش آموزان اقدام به برگزاری اردوهای مختلف تربیتی و پرورشی کرده است

اصفهان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ گفت احیای نماز و فعالیت های دینی هدف مشترک همه مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق اصفهان است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ناحیه یک در راستای تربیت دینی دانش آموزان اقدام به برگزاری اردوهای مختلف تربیتی و پرورشی کرده است

رئیس آموزش و پرورش منطقه بادرود در گفتگو با پانا گفت: از برنامه های انجام شده منطقه بادرود طی تابستان گذشته هم برنامه‌های فرهنگی پرورشی بود هم برنامه‌های ورزشی بوده و به‌ویژه برنامه‌های سامان‌دهی و آموزشی انجام‌شده است.


وی در ادامه افزود: برنامه هایی که در بحث تعمیر و بهسازی مدارس داشتیم که الحمدالله با توجه به اعتباراتی که به‌عنوان طرح شهید عجمیان به منطقه اختصاص یافت پانزده مدرسه از چهل مدرسه تعمیر و تجهیز شد . در بحث حیاط سازی بهسازی زیباسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی رنگ‌آمیزی و تعمیرات میز و نیمکت بوده ، بحث سامان‌دهی حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه را برنامه‌ریزی کردیم که اکنون هر هفته چهار الی پنج‌مدرسه ما در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند.


محمدرضا عملی افزود: در بحث تشویق دانش‌آموزان جشن ستارگان را ویژه برگزیدگان کنکور سراسری برگزار کرده‌ایم که حدود شصت و پنج درصد دانش‌آموزان ما در سال گذشته موفق شدند به دانشگاه دولتی روزانه وارد بشوند که ما از همه تجلیل به عمل آوردیم . برنامه های دیگری نیز تحت عنوان جشن قرآن پایه اول ابتدایی داشتیم و هم اکنون نیز کلاسهای ضمن خدمت زیادی برای نومعلمان داریم .
علی اصغر مومنیان رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک گفت : آموزش و پرورش ناحیه یک در راستای تربیت دینی دانش آموزان اقدام به برگزاری اردوهای مختلف تربیتی و پرورشی کرده است.

علی اصغر مومنیان در ادامه افزود: در اردوی راهیان نور اعزام دانش آموزان دختر و پسر را در آبان ماه و آذر ماه خواهیم داشت . در خصوص برگزاری نماز جماعت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک پیشتاز این امر بوده است و خداراشکر امروز مهمترین دستاورد ما برگزاری نماز جماعت در مدارس ناحیه است . در خصوص بحث های عمرانی نیز توجه به جذب خیرین مدرسه ساز در دستور کار هست و ان شالله ساخت هنرستان و زمین های ورزشی را در دستور کار داریم .


رسول رمضانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان گفت:
در حوزه آموزش و پرورش در کل اصفهان و به ویژه ناحیه ۲ بر اساس سند تحول بنیادین که مطالبه مقام معظم رهبری بوده است، الحمدلله مدارس این ناحیه در حال فعالیت هستند ویژه در ابتدایی بحث تدریس نمام ساحتی بسیار کار شد. امسال نیز با جذب نیروهای جدید یا همان نومعلمان، در بحث کیفیت بخشی معلمان کارهایی در حال انجام است که بهره آن به دانش آموزان عزیز می رسد. در حوزه تربیتی به ویژه برگزاری نماز جمات و ترویج آشنایی با قرآن کریم و ایثار و شهادت ، اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، یادواره های شهدای بسیار خوبی اجرا شده و الحمدلله بر اساس سند تحول بنیادین مدارس در حوزه های مختلف مانند آموزش ، تربیت بدنی، پرورشی به حوبی در حال فعالیت هستند که در آینده ثمرات آن را خواهند دید.

محراب رحیمی رئیس آموزش و پرورش منطقه فولادشهر گفت: ؛با توجه به این که فولادشهر از مناطق خاص استان اصفهان و به شدت مهاجرپذیر است ، یکی از معضلات فولادشهر کمبود فضاهای آموزشی است که در این خصوص بحث مدیریت فضاهایی که قبلا داشتیم با مدیریت و جابه جایی انجام شد و یاخت بعضی پروژه هایی که برخی حدود بیست سال نیمه تمام مانده بود و با کمک خیرین و برخی ارگان ها توانستیم یک مدرسه به بهره برداری برسانیم و بعضی فضاها در حال بهره برداری است . در خصوص توسعه فضاهای ورزشی، سه زمین چمن مصنوعی ساخته و افتتاح کردیم ،یک مدرسه را کفپوش ورزشی و سه مدرسه را تجهیز به اتاق ورزش کردیم .
وی ادامه داد: در خصوص مسائل پرورشی برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی را در فولادشهر داشتیم که بی سابقه بود و همچنین حضور دانش آموزان نیز در مراسم مذهبی بی سابقه بود راهپیمایی ۱۳ آبان فولادشهر، جمعیت دانش آموزی به گونه ای بود که در مسیر جا کم آوردیم و این حماسه ای بود که توسط دانش آموزان آفریده شد و در بحث کیفیت بخشی مسائل آموزشی با وجود کمبود فضا ، بعضی از مدارس را یک نوبته کردیم و تامین نیروها نیز به خوبی انجام گرفت.
محمد فصیحی رئیس آموزش و پرورش فریدن گفت؛در سال گذشته در سه محور برنامه های خاصی داشتیم ، در اولین محور بیشترین اهتمام تکمیل پروژه های نیمه کاره مانند سالن های ورزشی و مدارس بود که به لطف خدا این امر محقق شد و سال گذشته سه مدرسه نیمه تمام را افتتاح کردیم ، سال ورزشی مهر امام را نیز که نزدیک به ۱۲ سال بود از کلنگ زنی آن می گذشت افتتاح کردیم . در بحث مسابقات فرهنگی هنری جهت بالا بردن اعتقادات دانش آموزان ، در بحث نهج البلاغه ، تفسیر نماز و اذان همکاران فعالیت های بسیار خوبی انجام دادند که به لطف خداوند رتبه های بسیار خوبی در استان و کشور داشتیم . در بحث توزیع نیروی انسانی ، با برنامه ریزی که از تیرماه انجام دادیم ، افراد توانمندی که در حال بازنشستگی بودند را به ادامه فعالیت در آموزش و پرورش دعوت کردیم که این امر محقق شد و در ابتدای مهر مدرسه ای خالی از معلم نداشتیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار