پدر علم سم شناسی ایران :

معلم، عاشقی هنرمند است

بیرجند (پانا) - پدر علم سم شناسی ایران از معلمان این خطه به عنوان عاشقانی هنرمند یاد کرد که بزرگترین هنرشان تربیت انسان هایی عالم، اندیمشند و توانمند در مسیر قرب الهی است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم، عاشقی هنرمند است

پروفسور مهدی بلالی مود، در همایش بزرگ نومعلمان تمدن ساز استان که در بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: پرورش نیروی تفکر و اندیشه، پرورش حس مسئولیت اجتماعی، پرورش نیروی ایمان و تعبد، پرورش حس زیباگرایی و انبساط روحی، پرورش نیروی اراده و بهره‌گیری از اختیار وپرورش جسم از مهم ترین ابعاد آموزش و پرورش اسلامی به شمار می روند.

وی، با بیان این که بدون عشق، نمی توان قدم در وادی تعلیم و تربیت نهاد، اضافه کرد: شرط تداوم، استقامت در فرآیند یاددهی و یادگیری و لازمه موفقیت کار معلم، برخورداری از دو عامل مهم عشق و هدف است و چون این دو عامل در کار معلم تبلور یابد، هرگز از فرایند تعلیم و تربیت خسته نمی شود.

پدر علم سم شناسی ایران، تبلور علم در گفتار و رفتار را لازمه تأثیر گذاری معلم بر متعلمان و دانش آموزان دانست و عنوان کرد: بر اساس این تعریف، معلمی پر افتخارترین و مقدس ترین شغل در میان تمامی حِرَف به شمار می رود.

بلالی مود، با اشاره به تألیف بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در عنوان ها و موضوعات متنوع تأکید کرد: من به هیچ یک از این تألیفات و کتاب ها افتخار نمی کنم بلکه افتخار من به دانشجویان مومن، متعهد و دانشمندی است که امروز در وادی پزشکی و علم سم شناسی، گوی سبقت را از من ربوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار