آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با حضور مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل برگزار شد

در این مراسم که با حضور پرویز پرزور، مدیرکل حوزه استاندار اردبیل، کلام‌اله صفری، مدیر کل آموزش‌وپرورش اردبیل و جمعی از کارکنان این دانشگاه در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل وجمعی از مدعوین انجام پذیرفت، صفی‌اله رمضانخانی، مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس گفت: امروز در خدمت عزیزان هستیم و امیدواریم نقطه عطف و جهشی برای دانشگاه فرهنگیان این استان باشد.

وی تصریح کرد: تغییر و تحول، ضرورت یک جامعه فعال و پویا است و هرجامعه ای برای اینکه پیشرفت کند و اقتدار داشته باشد نیازمند تغییر و تحول سازمانی است تا بتواند به آرمان‌های خود نزدیک شود. تغییر سنگر فقط شکل عرصه خدمت را تغییر می دهد و اصل خدمت ادامه راه شهداست، سنگرها متفاوت امام هدف ها یکی است.

مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان مهمترین دانشگاه کشور است، چرا که ماموریت آن تربیت آینده‌سازان این کشور است و نگاه ویژه رهبر انقلاب به دانشگاه فرهنگیان را بهترین سرمایه برای خود و راه گشا در تربیت فرزندان این مرز و بوم می دانیم، و ما امروز به دنبال پرورش انسان­هایی مانند شهید حججی ها و حاج قاسم سلیمانی هستیم.

رمضانخانی افزود: مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش بیان کرده و رسالت این دانشگاه تربیت معلمان قیمتی است نه به هر قیمت.

وی گفت: شکسته خورده‌ترین کشورها با اتکا به نظام آموزشی خود و به واسطه معلم شایسته و تربیت بایسته آینده خود را رقم زده اند. مهمترین مکان در جغرافیا مدرسه است و اگر بخواهیم در کشور به توسعه دست یابیم لازم است در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم چرا که معلمان فرماندهان فکری جامعه و کلاس درس پایتخت یادگیری می باشد و دانشگاه فرهنگیان برج مراقبت هر بخش امور محوله است و در عین حال بستر­ساز تحول آموزش و پرورش است.

مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور و پیگیری خالصانه وزیر آموزش وپرورش و ریس دانشگاه فرهنگیان کشور اقدامات بسیار مثبت و ماندگار از جمله ارایه بیش از صدها ردیف هیئت علمی، تصویت هیات ممیزه دانشگاه فرهنگیان، افزایش 750 هزار مترمربع به فضای دانشگاه فرهنگیان، حضور رئیس جمهور برای اولین بار در هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرفته است.

پرویز پرزور، مشاور و مدیرکل حوزه استانداری اردبیل نیز گفت: اهمیت دانشگاه فرهنگیان بر کسی پوشیده نیست زیرا فرزندان این مرز و بوم زیر نظر معلمانی تربیت می شوند که در این دانشگاه قرار است پرورش بیابند.

وی دانشگاه فرهنگیان را در تربیت معلمان نقش آفرین و کانون توجه همه بزرگان از جمله مقام معظم رهبری دانست و گفت: معلم امروز در مواجهه با موضوعات مهم و اساسی جامعه نقش فعال می‌آفریند و نقش و جایگاه بسیار بالایی دارد. نقشی که معلم در تربیت نسل اینده دارد بسیار مهم و انکار ناپذیر است.

مشاور و مدیرکل حوزه استانداری اردبیل ضمن تشکر از مجموعه اقدامات تحولی بسیار ارزشمند سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان اردبیل گفت: برای حرکت در مسیر، باید نقشه راه داشته باشیم تا بتوانیم به هدف برسیم. نقشه راه آموزش وپرورش سند تحول بنیادین است که خروجی این سند، رسیدن به حیات طیبه است.

سید ناصر اسحاقی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان ،با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا به فرمایشات و نظرات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف در دانشگاه فرهنگیان عمل و به جا آوریم.

حسین محسنی، سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان اردبیل هم در سخنانی به ارایه گام‌هایی که در راستای توسعه و تقویت دانشگاه فرهنگیان استان در خصوص پذیرش دانشجو و تعداد رشته‌ها، افزایش ظرفیت‌های خوابگاهی، طرح‌های عمرانی پردیس‌ها و مرکز فرهنگیان استان در کنار چالش‌های موجود دانشگاه انجام یافته، پرداخت.

مهدی معینی‌کیا، سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان استان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان محل تربیت نیروی انسانی و معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش از جایگاه بسیار ویژه برخوردار است و امید است با همیاری و همدلی و کمک جمعی مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل و استاندار اردبیل و نیز همکاران و دانشجومعلمان عزیزدر تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان گام برداریم.

در خاتمه این مراسم ضمن تجلیل وقدردانی ازخدمات حسین محسنی ، سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان اردبیل حکم مسئولیت ،مهدی معینی‌کیا ، به عنوان سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان این استان به وی تقدیم گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار