مدیر آموزش و پرورش کلات:

سرپرستان در تزکیه و تربیت دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات محیط خوابگاه‌ها را بهترین فرصت برای مسئولیت‌پذیری دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۰۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرستان در تزکیه و تربیت دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات در نشست سرپرستان خوابگاه های مدارس شبانه روزی شهرستان تشریح کرد: سرپرستان مدارس شبانه روزی به واسطه مدت زمان بیشتری که کنار دانش آموزان هستند، بیشترین تاثیر را بر رفتار آنها دارند. باید برای تزکیه و تربیت دانش آموزان تلاش کنید، چرا که نقش شما ویژه و اساسی است، زیرا بیشترین زمان و وقت خود را در‌ محیط خوابگاه حضور دارند. شما سرپرستان عزیز باید بر مسائل عاطفی دانش آموزان توجه کنید، آنها در طول هفته از خانواده های خود دور هستند، نیازمند محبت و توجه هستند.

وی افزود:محیط خوابگاهی باید آموزنده باشد، آداب معاشرت، برخورد، عفاف و حجاب، نماز اول وقت و... از موضوعاتی است که باید به جد به آن پرداخته شود، گاهی شاهد هستیم برخی از سرپرستان در خارج از ساعت آموزشی به وضعیت تحصیلی و درسی دانش آموزان می پردازند، این کار ایثار و از خودگذشتگی است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: محیط خوابگاه ها بهترین فرصت برای مسئولیت پذیری است،برای تحقق این مهم باید به دانش آموزان مسئولیت دهیم و کارهای خوابگاه را در بین آنها تقسیم کنید.

پروانه ایجاد روحیه تعاون و مشارکت جویی را از یکی از موضوعات مهمی دانست که در فضای خوابگاه ها می توان به آن پرداخت و گفت: باید روحیه تعاون و مشارکت جویی با کارهای گروهی تقویت کرد. سرپرستان مدارس شبانه روزی باید به جلسات انجمن اولیا و مربیان اهمیت دهند، با شرکت در این جلسات و بیان موضوعات و مشکلات موجود در خوابگاه ها کمک خواهید کرد به پیشبرد اهداف و کارهایی که در پیش رو داریم.

موضوع هر خوابگاه شبانه روزی یک مهارت، از دیگر مباحثی بود که مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان بر اجرایی شدن آن تاکید و افزود:محیط خوابگاه ها برای مهارت آموزی به دانش آموزان بسیار مناسب است و می توانیم در ساعات اوقات فراغت یک مهارت را به آنها بیاموزیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ادامه به پیچیدگی تهدیدات و هم افزایی دشمنان نظام و انقلاب پرداخت و بیان کرد: امروزه دشمنان این انقلاب در پی ضربه زدن به دانش آموزان هستند،در محیط حقیقی به هسته سازی و در فضای مجازی با هشتگ سازی به دنبال پیاده کردن اهداف خود هستند، شما سرپرستان می توانید در این فضایی که در اختیار دارید با جهاد تبیین و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان و همچنین تشریح اتفاقات فاخر و مفاخر این کشور نگذاریم به اهدافشان برسند. ما در شرایط بدترین تحریم های ظالمانه ای قرار داریم،بهترین دستاوردها و توفیقات را در طول مدت پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بویژه‌ در دولت محترم سیزدهم بدست آورده ایم،پس وظیفه داریم آنها را برای دانش آموزان بازگو نماییم.

در ادامه هر یک از همکاران به بیان نظرات،دیدگاه ها،چالش ها و سایر موضوعات موجود در خوابگاه های شبانه روزی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار