در آیین برگزاری بیست و ششمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس عنوان شد:

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی پویایی و حرکت سازنده اجتماعی را در نهاد مدرسه رقم می‌زند

اجتماعی کردن دانش‌آموزان، یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی نهادی مهم و موثر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه است، برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را در پویاسازی و حرکت سازنده اجتماعی در نهاد مدرسه موثر و مفید دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۸۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش‌آموزی پویایی و حرکت سازنده اجتماعی را در نهاد مدرسه رقم می‌زند

بیست‌وششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار محوری «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌» با حضور عزیزاله بابلی رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران،سیدجواد فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی ، رامین درآسای معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و رضوان شیرزادی کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و فوق برنامه در دبیرستان پسرانه شهید باهنراداره آموزش و پرورش منطقه4 برگزار شد.

سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی با تاکید بر اینکه هر ساله انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس، پویایی و حرکت سازنده اجتماعی را در نهاد مدرسه رقم می زند، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های زیبای انتخابات شورای دانش‌آموزی شعارها، صحبت ها، نظرها و برنامه های متنوع و جذابی است که دانش آموزان در ایام انتخابات مطرح می کنند و این فرآیند تربیتی در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و روح مشارکت جویی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اذعان کرد: یکی از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی کردن دانش آموزان است. این به معنای آماده کردن دانش آموزان برای شرکت فعال در زندگی اجتماعی است. کسب آگاهی های لازم نسبت به حقوق اجتماعی و استفاده صحیح از آن در این شوراها آموخته می شود. بدان معنا که احترام به حقوق دیگران، همکاری با سایر افراد جامعه در جهت برطرف کردن نیازهای فردی، اجتماعی و پرورش روحیه تعاون، همکاری، تقویت و روحیه سعه صدر و تعامل سازنده از اهداف اجتماعی کردن دانش آموزان است.

فیاضی، شورای دانش آموزی را نهادی مهم و موثر در تصمیم‌ سازی و تصمیم ‌گیری برای تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه برشمرد و افزود: باید در مدرسه روند تکامل و تقویت جایگاه شورای مدرسه مورد نظر و توجه مدیران مدارس قرار گیرد و زمینه گسترش دایره تاثیرگذاری شورا در امور مختلف مدرسه برابر با اهداف و دستورالعمل‌های شورای دانش‌آموزی مدرسه بیش از قبل فراهم شود. در واقع این شورا متعلق به همه دانش آموزان با سلایق متعدد و مختلف است و بستری مناسب را برای حضور موثر همه دانش آموزان مدرسه با نگاه‌های مختلف فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار