دانش‌آموز برگزیده کشوری مسابقات فرهنگی و هنری فردا در گفت‌وگو با پانا:

دانش آموزان در راستای اهداف جامعه قدم بردارند

کرج (پانا) - دانش‌آموز برگزیده کشوری مسابقات فرهنگی و هنری فردا در رشته نقد آثار ادبی و هنری، گفت دانش آموزان باید سعی کنند در راستای اهداف جامعه قدم بردارند.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در راستای اهداف جامعه قدم بردارند

سامان یوسفی دانش آموز برگزیده کشوری مسابقات فرهنگی و هنری فردا در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «نقش دانش آموز در جامعه امروزی، نقش پررنگ و عمیقی است. یکی از ارکان مهم هر کشور دانش‌آموزان آن هستند. دانش آموزان باید سعی کنند در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند در راستای اهداف جامعه قدم بردارند و به پیشرفت کشور در زمینه های علمی، فرهنگی و سیاسی کمک کنند همانطور که امروزه شاهد موفقیت های روزافزون دانش‌آموزان در کشور هستیم.»

وی ادامه داد: «دانش‌آموز یعنی آینده‌ یک کشور. در این دوره دانش آموزان باید با شناخت دقیق پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف اقدام به دفاع از خاک میهن کنند. همچنین باید نقاط قوت خود را به خوبی بشناسند و این نقاط را در فضا های آموزشی و مجازی گسترش دهند تا باعث شناخت سایر اقشار جامعه شده و به نقطه‌ قوت کشور تبدیل شوند.»

یوسفی افزود: «تلاش دانش آموزان در زمینه های پژوهشی و علمی و پیشرفت آنها یعنی تثبیت کردن ایران قدرتمند برای مردم. داشتن ایرانی قدرتمند و سرافراز بسته به داشتن دانش‌آموزان پژوهشگر و باایمان است.»

وی در ادامه گفت: «بنده از دوران کودکی علاقه خاصی به هنر مخصوصا رشته ادبیات داشتم. خواندن شعر حس فوق‌العاده‌‌ای را در من ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد کنجکاوانه به خواندن شعرها، مخصوصا شعرهای اصیل ایران زمین‌ ادامه دهم. این علاقه‌ من در سنین و مقاطع بالاتر شدت گرفت و باعث شد بصورت تخصصی به دنبال علاقه‌ خودم باشم. پیگیری ها در این زمینه باعث شناخت من از هنر و ادبیات غنی کشور شد و این انگیزه‌ را برای ادامه راه دوچندان کرد.»

یوسفی اضافه کرد: «فعالیت های درون مدرسه را خیلی ارزشمند می دانستم و‌ همیشه سعی می کردم در جشنواره ها و مسابقات مخصوصا هنری و ادبی شرکت کنم.»

وی در مورد مسابقات خود هم گفت: «فعالیت هایم در دوران متوسطه‌ اول بیشتر در سطح مدرسه و کلاس های هنری بود. در سال دوازدهم با توجه به برگزاری جشنواره هنری و ادبی امید فردا تصمیم گرفتم در این مسابقات شرکت کنم. بعد از کسب مقام اول در سطوح ناحیه و استان وارد مرحله کشوری شدم. توانستم در مرحله کشوری هم با لطف خدا و همیاری خانواده و اساتید به مرحله برتر برسم.»

یوسفی در پایان یادآوری کرد: «پیام من به دانش‌آموزان این است که علاقه‌ خودشان را دنبال کنند و با مشورت گرفتن از اساتید در راه درستی قدم بردارند.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار