معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

مدیران مدارس نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان دارند

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی بیان کرد هنر یک مدیر خوب در یک مدرسه این است که بتواند تمامی دانش‌آموزان را عضو تشکل‌های دانش‌آموزی کند. در واقع مدیران مدارس نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان دارند

علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی عنوان کرد: یک مدیر خوب باید از لحاظ فرهنگی و پرورشی حداقل 70 درصد دانش آموزان مدرسه را زیر چتر فعالیت های فرهنگی و پرورشی قرار دهد و مدیریت تشکل های دانش آموزی باید طوری بهینه سازی شود که هر بخش تشکل را یک دانش آموز بر عهده گیرد.

وی ادامه داد : مدیران مدارس استان باید امورات مدرسه را در همه موضوعات مختلف به تشکل های دانش آموزی بسپارند و از آنها انتظار کار خروجی بسیار عالی داشته باشند. باید از دور تشکل های دانش آموزی را رصد و مدیریت کنند و به آنها توصیه های لازم را در اجرای امورات بدهند.

مهدوی خواه افزود: مدیران مدارس استان باید بستر و فضایی را تدارک ببینند که دانش آموزان امکان نقد، پرسش و پاسخ و گفتگو با مدیر مدرسه خود را داشته باشند.

وی درباره اهمیت نماز جماعت در مدارس توضیح داد: مدیران باید فضای مدرسه را طوری تنظیم کنند که همه دانش آموزان اهمیت نماز جماعت را درک کنند و همگی در نماز جماعت مدرسه شرکت کنند.

مهدوی خواه متذکر شد: این موارد مطرح شده به صورت بخشنامه به تمامی مدیران مدارس استان ابلاغ شده و از همه مدیران خواستارم که تلاش مضاعف خود را برای برگزاری دقیق این طرح بگذارند.

وی در رابطه با اینکه دانش آموزان نقش بسزایی در ارزیابی عملکرد مدیر مدرسه دارند، گفت: برنامه داریم از ظرفیت خود دانش آموزان برای ارزیابی فعالیت مدیر مدرسه استفاده کنیم تا کیفیت تربیتی بهتری در دستگاه آموزش و پرورش داشته باشیم؛ امیدواریم ازاین طرح بازخورد خوبی داشته باشیم.

دانش آموز خبرنگار:زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار