کارشناس تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه:

فواید ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، علت اصلی نامگذاری هفته تربیت بدنی است

فیروزکوه (پانا) - کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌ فیروزکوه علت نامگذاری هفته تربیت بدنی را اهمیت، فواید و اثرات ورزش در زندگی فردی و اجتماعی دانست، چرا که توسعه و ترویجِ ورزش در خانه و خانواده اهمیت بسزایی دارد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فواید ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، علت اصلی نامگذاری هفته تربیت بدنی است

سعید جعفری، کارشناس تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ فیروزکوه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد: «روز تربیت‌بدنی و ورزش در ایران و تقویم شمسی برابر با ۲۶ مهرماه است. هر ساله از بیست و ششم مهرماه تا دوم آبان نیز به نام هفته تربیت‌بدنی نام‌گذاری شده است. علت اصلی نامگذاری هفته تربیت‌بدنی و ورزش، آشنایی اقشار‌ مختلف جامعه با اهمیت، فواید و اثرات ورزش در زندگی فردی و اجتماعی است. همچنین توجه و ضرورت اشاعه، توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی یکی دیگر از دلایل برگزاری این هفته به شمار می‌آید.»

وی با اشاره به آثار روانی ورزش در ادامه گفت: «ورزش همان‌طور که بر جسم آدمی تأثیر می‌گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد. یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است. ورزشکاران موفق، خود ساخته بوده و در برابر مشکلات مقاوم‌تر هستند. از دیگر نتایج روانی ورزش، افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده است. آدمی، با ورزش کمتر به دام وسوسه و گناه می‌افتد و به عادت‌های زشت مثل اعتیاد دچار نمی شود. از دیگر آثار روانی ورزش، ویژگی ضد خمودگی و افسردگی آن است. ورزش، ورزشکار را سرزنده ساخته و او را در برابر دلمردگی بیمه می‌کند.»

این کارشناس، از برگزاری دوره توانمند‌سازی درس تربیت‌بدنی در مدارس، ویژه مدیران، برگزاری مسابقات والیبال و دارت ویژه فرهنگیان و حضور در مدارس و تقدیر از دبیران درس تربیت‌بدنی خبر داد و گفت: «امیدواریم مجموع این برنامه‌ها به نحوی پیش برود که شاهد توسعه ورزش در جامعه باشیم.»

جعفری ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش به مردم فیروزکوه و تاکید بر جدیت در توسعه ورزش در همه ابعاد آن، از تلاش‌ها و افتخارات ورزشکاران، مربیان سازنده، پیشکسوتان ورزش، هیات‌های‌ورزشی و مسئولان و کارکنان خدوم ورزش و جوانان در شهرستان‌ که در دستیابی افتخارات مختلف ورزشی نقش‌آفرینی داشتند، قدردانی کرد و گفت: «امیدوارم ورزشکاران دیار پهلوانان و نام آوران با تکیه بر توانمندی‌های خود، در آوردگاه‌های بزرگِ ورزشی همچون همیشه با به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار ایران اسلامی، نماینده‌ای شایسته برای فرهنگ و ورزش کشورمان و دیار علویان باشند.»

دانش‌آموز خبر‌نگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار