امام جمعه رودهن:

توقف فوری جنایات صهیونیست خواست حداقلی، جهان اسلام و آزادی‌خواهان دنیا است

رودهن(پانا)_ امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی و محاکمه جانیان را خواست حداقلی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه دنیا دانست و این جنایت را صحنه نمایش چهره واقعی رژیم صهیونست نیز معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
توقف فوری جنایات صهیونیست خواست حداقلی، جهان اسلام و آزادی‌خواهان دنیا است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، امام‌جمعه بخش رودهن، در خطبه‌های نماز‌جمعه گفت: امروز با میلاد سراسر نور سیدالکریم، عبدالعظیم حسنی(ع)‌ مصادف است. در بین امامزادگان انقلابی و مجاهد عصر ائمه، شخصیت نام‌دار و باعظمت عبدالعظیم حسنی، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ستاره‌ای درخشان از خاندان پیامبر(ص) است. به نقل از امام هادی علیه‌السلام، زیارت مرقد شریف حضرت عبدالعظیم‌حسنی، با زیارت مرقد مطهر امام‌حسین(ع) برابری می‌کند. لذا به صراحت بیان فرمود؛ که اگر قبر حضرت عبدالعظیم‌حسنی را زیارت کردید، مثل آن می‌ماند که زیارت قبر سیدالشهدا رفته است.

وی افزود: علت برابری زیارت ایشان با زیارت سیدالشهدا، از نکات مهم و قابل تاملی است که فهم آن، کلید افق‌های معرفتی خواهد بود. شاید یک حکمت این برابری، این باشد که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حلقه اتصال شیعیان در شهرهای مختلف بودن و می‌توان از حضرت به عنوان سفیر سیار ائمه علیهم‌السلام، یاد کرد. این امامزاده که از علمای برجسته شیعیان است بدلیل سه نوع جهادی که داشته‌اند، به این افتخار، یعنی افتخار برابری زیارت‌شان یا زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، نائل آمده‌اند. یکی مجاهدت‌های علمی و تلاش‌های بی‌وقفه این حضرت برای رساندن معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام به شیعیان است و یکی نیز مجاهدت‌های وی در راستای تلاش خدمت‌رسانی به شیعیان و دستگیری ویژه از دردمندان شیعیان و دیگر جهاد، مبارز سیاسی برای تشکیل حکومت الهی اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها، حضرت سیدالکریم، هجرت هم داشت. هجرتی در امتداد هجرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام و کریمه اهل‌بیت(س) بود که از جنس هجرت‌های تمدن ساز بود، نکته دیگر این برابری، ریشه در سنخیت وجودی وی با حضرت سیدالشهدا است که به لحاظ رفتاری و اخلاقی و خصلت‌ها و ویژگی‌هایی که داشته و سنخیتی که بین ایشان و حضزت سیدالشهدا بوده است، باعث شده ثواب زیارت این حضرت با ثواب زیارت سیدالشهدا برابری بکند.

امام‌جمعه رودهن در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان و مدیر ورزش بخش رودهن به پاس اقدامات مطلوب انجام شده، اظهار کرد: یکی از امور مهم در سالم‌سازی جامعه، ترویج فرهنگ ورزش و زمینه‌سازی برای ورزش همگانی برای سهولت و دسترسی مردم به ورزش است. سلامتی بدنی و سلامتی جسم، یک امانت الهی است که یکی از راه‌های حفظ آن، ورزش است. صحت جسم و بدن، شرط لازم برای ادای وظایف دینی است. ترویج فرهنگ ورزش، عامل بسیار مهمی برای پیشگیری از خیلی از آسیب های اجتماعی است، متولیان امر ورزش، بایستی هزینه ورزش کردن را برای مردم، پایین بیاورند. امید است زیر ساخت‌های ورزشی به‌گونه‌ای فراهم بشود که هم دسترسی به زیرساخت‌های ورزشی آسان باشد و هم هزینه برای ورزش کردن نوجوانان و جوانان پایین بیاید.

وی در توضیحات بیشتر اذعان کرد: این روزها، روزهای بسیار سختی برای امت اسلامی و آزادگان جهان است که شاهد جنایات هولناک و دردناک مستکبران و نظام سلطه، علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه است. انجام این جنایات، نسبت به هرکسی، ناروا و دردناک است لکن نسبت به کودکان، بسیار دردناک‌تر است و خشم برانگیزتر است. درد و رنج فراوان ملت فلسطین، قلب هر انسانی آزاده‌ای را اندوهگین می‌کند و انسان‌های آزاده در هر جای جهان، نسبت به این جنایات رژیم صهیونستی، متالم و متاثر و دردمند هستند. دردناک‌ترین این جنایات، بمباران بیمارستانی بود که زنان و کودکان بیمار، برای مداوا، در آنجا پناه گرفته بودن که با این جنایت، صدها زن و کودک مظلوم، به خاک و خون کشیده شدند.

حسینی، این جنایت هولناک را عامل پرده‌برداری بیشتر از چهره پلید رژیم‌صهیونیستی نامید و گفت: با این جنایت انجام شده، زوال و نابودی رژیم صهیونسیتی سرعت یافت. این اقدام دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی، از بهم ریختگی دستگاه محاسباتی‌ آنها خبر می‌دهد و که قدرت مدیریت میدان را ندارند و آمریکایی‌های جنایتکار، عملا میدان عملیات جنایت‌های آن‌ها را، فرماندهی می‌کنند. توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی و محاکمه جانیان، خواست تمام ملت‌های آزادی‌خواه است. وقتی آمریکایی‌ها، تنظیم‌گر سیاست‌های و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند، باید تبعات دخالت‌های ظالمانه خودشان را در کشتار بی‌پناه و مظلوم غزه، بدانند و منتظر عواقب حال و آینده اقدامات خودشان در فلسطین و خارج از آن، در پایگاه‌ها و سفارت‌های خودشان باشند.

در پایان حجت‌الاسلام سیدمحمدحسینی، ضمن آرزوی پیروزی غزه و فلسطین بر رژیم سفاک اسرائیل، خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل به خوبی می‌دانند که اگر هشدارهای صریح رهبر معظم انقلاب را در توقف فوری بمباران غزه را عملیاتی نکنند، باید شاهد توسعه میدان نبرد باشند که در این صورت، هزینه‌های سنگینی را شکست مفتضحانه‌ی خودشان، تحمیل میکنند و رئیس جمهور امریکا باید بداند که فوران خشم مسلمان منحصر به رژیم جنایتکار صهیونیست نخواهد ماند و حامیان جنایتکار آنها را زیر پای خود لِه خواهد کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: ویدا آزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار