معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

اتاق فکر هر مدرسه شورای آن مدرسه است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 4 تهران با بیان اینکه ارتقای سطوح مهارتی معلمان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست، بلکه اتاق فکر هر مدرسه را شورای آن مدرسه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اتاق فکر هر مدرسه شورای آن مدرسه است

سومین جلسه توجیهی و آموزشی مدیران جدیدالانتصاب با حضور مهناز اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴، سیدجواد فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی و فاطمه حسن زاده؛مسئول ارزیابی عملکرد منطقه در سالن امام سجاد (ع) برگزار شد.

مهناز اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران ارتقای سطوح مهارتی معلمان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و عنوان کرد: «یکی از کلیدی ترین دوره های آموزشی برای دانش آموزان، دوره ابتدایی است در این دوره، مهمترین نکته، نحوه تدریس معلم است، نحوه تدریس معلم می تواند دانش آموزانی که هنوز در سن کودکی هستند را به درس متمایل و مشتاق کند یا او را به کل از درس و یادگیری دلزده کند، بنابراین به نظر می رسد مهمترین توانمندسازی برای معلمان دوره ابتدایی، توانمند سازی آنها از نظر روش تدریس است.»

اعتمادی اضافه کرد: «مدیران مدارس تقویم اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان را آماده کرده در راستای ارتقای کیفیت آموزشی برنامه ریزی کنند.»

وی با بیان اهمیت برگزاری جلسات شورای آموزگاران اذعان کرد: «شورای معلمان نقش به سزایی در بهبود، بهسازی، احساس تعلق، ایجاد علاقه مندی کسب مهارت نیروهای انسانی دارد، شورای آموزشی محل خوبی برای شناخت مشکلات ارائه راه حل، ایجاد روحیه تعاون و همکاری و دهها فایده دیگر است و در واقع اتاق فکر هر مدرسه شورای مدرسه است.»

سید جواد فیاضی فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ برگزاری مسابقات حوزه معاونت پرورشی را به عنوان یکی از مهم ترین وظایف مدیران و امری مهم و ضروری در کشف استعدادهای دانش آموزان برشمرد و گفت: «مدیران مدارس نقش بسزایی در اجرای بهتر و تاثیر گذار برنامه های فرهنگی و پرورشی دارند، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی از فعالیت های مهم تربیتی است که به منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان از طریق ایجاد انگیزه ی بیشتر و رقابت سالم تر با هدایت و نظارت کارشناسی امور فرهنگی و مشاوره طرح ریزی و اجرا می شود.»

در ادامه فاطمه حسن‌زاده، مسئول ارزیابی عملکرد مدیران را نسبت به داشتن دقت کافی در قوانین و آیین نامه‌های اجرایی، موظف دانسته و با تاکید بررعایت اصول و قوانین اجرایی و اداری اظهار کرد: «ﯾﮑﯽ از اﺑﺰار ﻣﻮﺛﺮ‌ی ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮان و ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ ﻣﺪارس ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ آن ﻣﺠﻬﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ، آﮔﺎهی و اﺷﺮاف ﺑﺮ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات و آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ اﺳﺖ.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار