اولین اردوی معرفتی، تشکیلاتی و رسانه‌ای جلیقه‌داران بی‌ریا

مشهد (پانا) - اولین اردوی یک و نیم روزه‌ معرفتی، تشکیلاتی و رسانه‌ای جلیقه‌داران بی‌ریا به همت سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی و به میزبانی دختران ناحیه ۵ ویژه دانش‌آموزان خبرنگار دختر استان، در اردوگاه هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین اردوی معرفتی، تشکیلاتی و رسانه‌ای جلیقه‌داران بی‌ریا

دختران خبرنگار خراسان‌رضوی ضمن انجام فعالیت های تفریحی و فرهنگی، در کلاس های چندساعته معرفتی خودشناسی شرکت کردند و به بیان پرسش ها، نقد، تحلیل، نگارش و یادداشت برداری پرداختند. کلاس های معرفتی یکی از عنصرهای اصلی برگزاری این اردو بود که می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های اردو یاد کرد.

در روز اول اردو پس از استقرار دانش‌آموزان در محل اردوگاه، شرکت کنندگان با هدف کار تشکیلاتی گروه بندی شدند و هر گروه را یک مربی اداره می کرد. دانش آموزان کوچکترین کارها را نیز همراه با گروه انجام می‌دادند. مشارکت در کار تشکیلاتی و گروهی در کنار قوانین اردو که شامل فضایل چهارده‌گانه پیشتازان می‌شد، امتیاز به حساب می‌آمد که در پایان به بهترین گروه که قوانین اردو را رعایت کرده بود، جوایزی اهدا شد.

هر گروه به نام دو شهید مزین شده بود. ما در عصر فعلی و گذشته اسطوره هایی داشتیم و داریم که درکنار انجام فعالیت های تشکیلاتی در عرصه رسانه به خودشناسی دست پیدا کرده اند. در انتخاب نام هر گروه، اسم یک اسطوره معاصر و گذشته کنار هم قرار گرفت و نام هر گروه را تشکیل داد.

همچنین کارگاه های چندساعته خودشناسی و هویت شناسی بر محور کتب شهید آوینی در روز اول اردو برگزار و با استقبال پرشور خبرنگاران روبه رو شد. در کارگاه های خودشناسی دانش‌آموزان با تحلیل و بررسی مستندات به یافتن نقش هویتی خود پرداختند، در آخر هر گروه موظف بود نسبت به برداشت خود از محتوای کارگاه یک اجرای تیمی ارائه دهد و به گروه منتخب هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد.

در نیم روز دوم اردو، خبرنگاران در لیگ های بازی به طور گروهی شرکت کردند. لیگ های بازی شامل زمین ساحلی، تفنگ بادی، ترامپولین، دارت، پینگ پنگ و فوتبال دستی بود.

ساجده بخشی، دانش آموز خبرنگار پانا، اردوی جلیقه داران بی ریا را این‌گونه عنوان کرد: «ابتدا اردو برایم کسل کننده بود اما با شروع سلسله کارگاه های چندساعته‌ خودشناسی جذابیت و هدف اردو برایم روشن شد.»

همچنین زینب عاطفی، دیگر دانش آموز خبرنگار پانا، رضایت خود نسبت به اردو را این گونه ابراز کرد: «بیشتر اردوها جنبه تفریحی دارند، اما در اردوی جلیقه داران بی ریا، دانش آموزان آموزش و تفریح را در کنار هم فرا می‌گیرند.»

در پایان اردوی جلیقه داران بی ریا، دانش آموزان شرکت کننده و کادر اردو، گرد هم آمدند و با بیان انتقادات و نظرات خود نسبت به برنامه های اجرا شده، سعی بر کیفیت‌بخشی به عملکردهای اردویی بعدی داشتند.

دانش آموز خبرنگار: زینب طلوع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار