قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در خراسان جنوبی:

ترک نماز، عامل افزایش جرم، ناهنجاری و بزهکاری است

بیرجند (پانا) - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت یکی از عوامل مؤثر در افزایش جرم و جنایت، بزهکاری، بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، سقوط جوامع و اضمحلال فرهنگی، در اثر ترک نماز است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ترک نماز، عامل افزایش جرم، ناهنجاری و بزهکاری است

سید احمد زرهانی، در ششمین نشست شورای اقامه نماز آموزش و پرورش که با حضور رئیس ستاد اقامه نماز، مدیر کل، معاونان و جمعی از اعضای این شورا در محل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: مدارس، کانون تسهیل کننده مراحل و مراتب رشد انسان در ابعاد مختلف اخلاقی، اعتقادی، دینی، جسمی، فکری و علمی هستند.

وی با برشمردن اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان، پیوند مسجد و مدرسه را در گسترش تعالیم دینی و کاهش آلودگی های اجتماعی تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: نماز، باید اولویت اول فعالیت های فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس قرار گرفته و معلمان و مدیران مدارس باید با اعمال، رفتار و گفتار خود الگوی دانش آموزان و مروج فرهنگ اقامه نماز باشند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، اضافه کرد: مدارس پویا و قوی، تربیت کننده نسلی مومن، توانمند، متعهد، ماهر، اندیشمند، تمام ساحتی و زمینه ساز تشکیل جامعه پویا و قوی در گفتمان جهانی می شوند.

این مقام مسئول در ستاد اقامه نماز کشور، بر آموزش صحیح خوانی و قرائت درست نماز به دانش آموزان در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: اگر در تدوین برنامه ها و ارائه طرح ها، به مفاهمه و اجتهاد برسیم، موفقیت برنامه ها ی تربیتی و پرورشی ما تضمین می شود.

به گفته زرهانی هرچه معرفت می شود مقام تقرب انسان نیز در بارگاه حضرت دوست بالاتر می رود؛ چرا که ساحت معرفت مهم‌ترین ساحت‌های انسانی محسوب می‌شود و از این منظر، بررسی ابعاد دیگر انسانی که در ارتباط با شناخت و ادراک او هستند، اهمیت می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار