مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

اقامه نماز جماعت، از واجبات کار مدارس است

ری یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اقامه نماز جماعت را یکی از واجبات کار مدارس دانست و بر برپایی جدی‌تر نماز در مدارس، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز جماعت، از واجبات کار مدارس است

حسین سعیدی‌یکتا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در مراسم اجرای طرح‌ نورچشم در دبستان نجمه خاورشهر این منطقه بیان‌ کرد: امید داریم برنامه‌ای همه‌گیر "نور چشم "از وزارت‌خانه آموزش و پرورش، در پنج محور اجرا شود؛ اولین و اصلی‌ترین محور از این برنامه پنج محوری، هدف ایمان است و مهم‌ترین برنامه در هدف ایمان، اقامه نماز جماعت و برنامه نماز در مدارس می‌باشد؛ تلاش می‌کنیم که با جدیت برنامه نماز که یکی از کلیدی‌ترین و با ارزش‌ترین عبادت است و در روز قیامت اولین سوالی است که از انسان پرسیده می‌شود، در مدارس ناحیه یک شهرری، دنبال شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری نماز خواندن را مهم‌ترین نوع عبادت خواند و خاطرنشان کرد: نماز، یکی از واجبات الهی است که متأسفانه در مدارس کمرنگ دیده می‌شود و خیلی از دانش‌آموزان از معنویات نماز جماعت بهره‌مند نمی‌شوند؛ با انجام طرح‌ها و جشنواره‌های گوناگون میتوانیم دانش‌آموزان زیادی را جذب نماز‌خانه و نماز کنیم، چراکه دانش‌آموزان با دیدن همدیگر ترغیب شده و با هم و در کنار هم به عبادت می‌پردازند و از ثواب آن‌هم مستفیض می‌شوند.

سعیدی‌یکتا در ادامه تصریح کرد: این وظیفه ما است که دانش‌آموزان و نوجوانان را به سمت نماز و خداشناسی سوق‌ دهیم؛ نوجوان امروز برای هر چیز دلیل می‌خواهد و باید با او از فواید نماز صحبت کرد و نوجوانان را از تاثیرات نمازهای پنج‌گانه برروی جسم و روح آگاه‌ ساخت. تا خودجوش و مشتاقانه با شنیدن صدای اذان به‌اقامه نماز بشتابد. یک دانش‌آموز نماز بخواند ، سایرین می‌بینند و فردا دو دانش‌آموز به نمازخانه می‌روند و اینطور نماز در مدارس ترویج پیدا می‌کند.

وی برپایی نماز را از واجبات کار مدارس دانست و اذعان کرد: از سال جدید با طرح‌های انجام شده در مدارس امیدواریم به صورت جدی‌تر و گسترده‌تر به مسئله نماز جماعت در مدارس رسیدگی شود، و آنطور که باید، این امر الهی ترویج پیدا کند و دانش‌آموزان به برپایی نماز در مدارس تشویق‌شوند.

دانش‌آموز خبرنگار: سید ایلیا سید محمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار