مطهره محمدی*

ولادت پیامبر، آغاز همدلی و برادری است

هر سال ولادت پیامبر اکرم(ص) که فرا می‌رسد و نشاط و شادی را در اهل سنت و تشیع می‌بینیم و از این وحدت و یکدلی به خود می بالیم و خدا را شاکریم.

کد مطلب: ۱۴۰۸۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ولادت پیامبر، آغاز همدلی و برادری است

مهم نیست با چه دین و مذهبی بر روی این کره خاکی زندگی کنیم، مهم نیست اهل سنت باشی یا شیعه، مسیحی باشی یا مسلمان، یهودی باشی یا زرتشتی. انسان‌ها در هر شرایط با هر نژاد و ملیتی باید یار و یاور یکدیگر باشند، چه در روزهای دشوار چه در روزهای آسان، مسلمانان به کتابی ایمان دارند که کامل‌ترین کتاب آسمانی است. امروزه میلیون‌ها انسان در جهان دل به اسلام سپرده اند و همچنین خیلی از آنها از مذاهب مختلف به راستی و درستی کتاب آسمانی قرآن پی برده‌اند و به دین اسلام ایمان آورده اند. همین موضوع باعث ترس و نگرانی بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی شده است. ترس از افزایش تعداد مسلمانان و اتحاد آنها که باعث شکست ناپذیری آنها شده و این موضوع برای کشورهای سلطه طلب یک تهدید است، اما آنها با چیدن برنامه‌های مختلف قصد دارند که اتحاد بین مسلمانان جای خود را با کینه و دشمنی عوض کند. در دین اسلام به برادری، وحدت، همدلی و همیاری تاکید بسیار شده است. یکی از دستورات اسلام آن است که زیر بار ظلم نروند و اجازه ندهند که حقشان ضایع شود. حال که دین ما مایه وحدت و قدرت ما شده و خار چشم بیگانگان است، باید به این نکته توجه داشته باشیم کسی که حق هزاران انسان را ضایع و آنها را آواره کرده از روی مهربانی به ما لطفی نخواهد کرد و نباید باعث عملی شدن شگردهای آنها شویم. همانطور که در دین ما برادری و وحدت بسیار مهم است، مرزهای جغرافیایی و تفاوت نژاد مانعی به وجود نمی‌آورد و همه عضو یک خانواده‌ایم ما به عنوان یک انسان پیرو دین اسلام نباید اجازه تعرض بیگانگان را به دین خود و از دست دادن عضوی از این خانواده‌ بدهیم.

چه زیباست که ولادت پیامبر رحمت بهانه ای برای ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان شده و شیعه و سنی با هم برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و این ایام را جشن می گیرند.

*دانش آموز خبرنگار تبعه افغانستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار