خطیب نمازجمعه رودهن:

هفته دفاع مقدس، هفته تکریم روحیه جهاد و شهادت است

رودهن(پانا)- امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، هفته دفاع مقدس را، هفته تکریم جهادو شهادت معرفی کرد و گفت جنگ تمام شده است اما جهاد تمام‌شدنی نیست و روحیه جهادی در همه ارکان جامعه باید حکم‌فرما باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
هفته دفاع مقدس، هفته تکریم روحیه جهاد و شهادت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌حسینی، امام‌جمعه رودهن، در خطبه‌های نمازجمعه گفت: دفاع‌مقدس، یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های انقلاب‌اسلامی محسوب می‌شود و نماد همیشگی حماسه‌ پرشکوه و مقاومت و ایستادگی ملت ایران است. رهبر فرزانه انقلاب(حفظه‌الله) در دیدار اخیرشان در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس، جمله‌ای طلایی در این رابطه فرمود؛ دفاع مقدس مثل یک تابلویی می‌ماند که فضیلت‌ها و ارزش‌های بسیاری در دل خود دارد که خیلی از آن‌ها، هنوز تبیین نشده است. این رویداد ماندگار و جاودان، با وجود خسارت‌های آن، دستاوردهای فراوانی به همراه داشت و مشمول از درس ایستادگی و مقاومت و صبوری و ایمان است.

وی در ادامه توضیح داد: دفاع مقدس تجربیات گران‌بهایی را در حوزه‌های مختلف به همراه داشته است که این تجربیات در زمینه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، یک راهبرد محسوب می‌شود؛ همچنین دفاع مقدس الگویی مناسب برای ایستادگی و مقاومت، نه‌ تنها برای جوامع اسلامی، بلکه برای همه‌ ملل آزادی‌خواه، در برابر ظلم و جور استکبارگران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسینی افزود: جنگ هشت ساله، از بزرگترین افتخارات ملت ایران است و تجلی‌گاه ایثار و ایستادگی و یک نمونه بی‌نظیر از مقاومت مردم ایران، برای تاریخ محسوب می‌شود. به‌گونه‌ای که این رویداد، یک چراغ راهنما برای آینده و یک راهبردی برای مدیریت کلان کشور، محسوب می‌‌شود؛ یک نمونه از دستاوردهای دفاع مقدس عبارت از افتخارآفرینی برای جمهوری اسلامی در دنیا است، دفاع مقدس خط بطلانی بر پندار غلط ناکارآمدی انقلاب اسلامی کشید چرا که عامل پیش‌روی جمهوری اسلامی در برابر جبهه‌ عظیم دشمنان شد و از طرفی، باعث تبدیل شدن ایران اسلامی به یک قدرت مسلم دفاعی و نظامی گردید و باعث شد که استکبارجهانی از ملت ایران و مقاومت آن، همواره هراس و ترس داشته باشد.

وی اذعان کرد: دستاورد دیگر دفاع مقدس عبارت است از اثبات برتری قدرت معنویت بر قدرت‌های مادی. دفاع مقدس تجلی‌گاه ارزش‌های الهی و معنوی است و ثابت کرد که قدرت توکل و ایمان به خدا، مقاومت و ایثار، ولایتمداری و ولایت‌پذیری، از قدرت‌های مادی برتر و تاثیرگذارتر هستند. در سایه‌ی همین ارزش‌های معنوی و الهی، جوانانی با ایمان تربیت شدند که می‌توان این اتفاق را، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی بمانیم. جوانانی که در سایه‌ پایبندی به ارزش‌های الهی، توانستند جنگ را اداره کنند و پیروزی به ارمغان آورند؛ آن‌ها آنقدر خوش درخشیدند که رهبر معظم انقلاب در فرمایش اخیرشان فرمودند؛ با اطمینان می‌توانیم بگوییم که امروز جوانان ما میتوانند همه‌ مشکلات کشور را حل کنند. چرا که هر وقت در کنار تخصص، تعهد و ایمان و روحیه‌ جهادی و تلاش شبانه‌روزی وجود داشته باشد، این حل‌کننده‌ همه‌ مشکلات خواهد بود.

امام‌‌جمعه رودهن بیان کرد: از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس این بود که الگویی برای سایر ملت‌ها، از ایستادگی و‌مقاومت فراهم کرد و دفاع مقدس به همه‌ ملت‌ها آموخت که مقاومت و ایستادگی، نتیجه‌بخش و پیروزی‌آفرین است. کارساز بودن روحیه‌‌ جهادی و انقلابی در تمام ادوار و عرصه‌ها، اخلاص امام و امت به عنوان راز ماندگاری انقلاب و الگوگیری مسئولان از تلاش شبانه‌روزی جوانان در دفاع مقدس، از جمله درس‌هایی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان درس‌های دفاع‌مقدس مطرح شده است.

امام‌جمعه رودهن در ادامه مطرح کرد: هفته دفاع‌مقدس، هفته تکریم فرهنگ جهاد و شهادت است. جنگ تمام شده است اما جهاد تمام‌شدنی نیست و همواره روحیه‌ و فرهنگ جهادی، بایستی در تمام عرصه‌ها حکم‌فرما باشد. ارزش والای جهاد، فقط برای جبهه‌ جنگ نیست. ایثارگران عزیز ما، یعنی رزمندگان، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا تا همیشه، ولی‌نعمت و نور چشم همه‌ ما هستند. مردم و مسئولان وظیفه دارند، به پاس ارزش جهاد، همه‌ ایثارگران را تجلیل کنند. دشمن به دنبال خاموش کردن ارزش‌های الهی است اما ما با تجلیل از فرهنگ جهاد و ایثار، به فضل خداوند، نخواهیم گذاشت که فرهنگ ارزش‌ها خاموش بشود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: برخورداری از فرهنگ جهاد و ایثار است که رئیس ‌جمهور ملت سرافراز ایران، پیروزمندانه وارد سازمان ملل می‌شود و با در دست گرفتن قرآن با صدایی رسا به گوش تمام جهانیان می‌رساند که تعالیم قرآن برای جوامع بشری، هرگز نمی‌سوزد و بدون لکنت زبان، شجاعانه فریاد برمی‌آورد که آمریکایی که بزرگترین زندان مادران در جهان را دارد، چگونه مدعی دفاع از حقوق زنان است؛ شجاعانه مطرح می‌کند که پروژه آمریکایی‌سازی جهان شکست خورده است و حضور بیگانه از منظقه‌ی قفقاز تا خلیج فارس، نه تنها بخشی از راه‌حل نیست، بلکه خود آن مشکل است. ما قدرشناس تمامیِ مسئولانی که برخوردار از روحیه‌ جهاد و ایثار هستند، بویژه رئیس‌جمهور عزیز و مردمی‌مان هستیم.

حسینی در پایان تصریح کرد: آغاز ولایت و امامت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یکی از برکات الهی و نعمت‌های بزرگ خدا بر جوامع بشری است. به برکت حضور امام زمان(سلام‌الله‌علیه) است که همه‌ی ما از فیوضات الهی بهره‌مند می‌شویم. پذیرش ولایت ولی‌عصر(عجل الله تعالی)، عامل رهایی از جهل و نادانی است؛ ایشان مظهر امید به آینده است. معنای انتظار فرج این است که امت محمدی، در هیچ حادثه‌ای از حوادث و مشکلات زندگی، دچار یاس و ناامیدی نمی‌شوند. انتظار هم یعنی اینکه با امید به آینده برای رفع مشکلات و برداشتن موانع، تحرک و اقدام داشته باشیم. ان‌شاءالله همه‌ ما در زمره‌ منتظرین واقعی باشیم.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار