دارنده رتبه ۲۸۵علوم انسانی و ۱۷۰زبان خارجه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از ناحیه دو بهارستان:
برای موفقیت در کنکور، خودآموزی باید جایگزین دنبالکردن شیوه تدریس معلمان باشد
بهارستان دو (پانا) - دانشآموز بهارستانی که با کسب رتبه سهرقمی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ در گروه علوم انسانی و زبان خارجه برای منطقهاش افتخارآفرینی کرد، شیوه درس خواندن با برنامهریزی خویش را عامل موفقیت خود در کنکور سراسری دانست.
مونا جعفری موحد، دانشآموز دبیرستان جوادالائمه ساکن در منطقه بهارستان دو در گفتوگو با پانا در تشریح عوامل موفقیت خویش در کنکو به پانا عنوان کرد: «مهمترین عامل موفقیت من ثابتقدمی در مطالعه بود؛ اگر گاهی کنکوریها افت ساعات مطالعه را در نمودار مطالعهشان مشاهده کردند نباید از مطالعه دست بکشند، فرد کنکوری حتی اگر دو ساعت در روز مطالعه داشته باشد بهتر از ترک کامل مطالعه است.»
وی برنامهریزی نادرست بعضی مدارس را عامل هدررفتن زمان دانشآموزان کنکوری دانست و تصریح کرد: «استفاده از تمام دقایق طلایی پیش از کنکور، نیازمند برنامهریزی تدبیرمندانه است که امروزه با وجود مشاوران تحصیلی و خصوصی مجرب این امر امکانپذیر شده است؛ متاسفانه مدارس با برنامهریزی نادرستی که به دانشآموزان ارائه دادهاند تنها توانایی تمامکردن محتوای کتب درسی را دارند اما این برای موفقیت در کنکور سراسری کافی نیست.»
جعفری موحد، خودخوانی و درک عمقی تمام دروس کتب درسی را اصلیترین امر در راستای کسب رتبه مطلوب در کنکور سراسری برشمرد و اظهار کرد: «کلاسهای آموزشگاههای خصوصی زیادی را تجربه کردم و بعضی از کلاسهای درسی خصوصی کمک شایانی به من کردند، اما خودخوانی و یادگرفتن کلمه به کلمه کتاب بود که لبخند رضایت از نتیجه کنکور علوم انسانی و زبان خارجه بر روی لبان خود و خانوادهام به ارمغان آورد.»
این کنکوری سربلند سوالات ریاضی مطرح شده در گروه علوم انسانی را سطح بالا خواند و اذعان کرد: «سوالات مطرحشده ریاضی در کنکور علومانسانی بسیار دشوار و وقتگیر بوده به طوری که برای حل هرکدام از سوالات باید غریب به هفت دقیقه صرف میشد و من برای تلفنکردن وقت تنها دهدرصد از سوالات ریاضی را پاسخ دادم ولی این درصد نیز تاثیر بهسزایی در بهتر شدن رتبهام داشت.»
وی در خصوص نحوه موفقیت خویش در کنکور رشته زبان خارجه بیان کرد: «همانطور که مستحضر هستید نتیجه کنکور زبان خارجهام مطلوبتر از نتیجه کنکور رشته علوم انسانیام بود؛ زیرا از ابتدایی فراگیری زبان انگلیسی را آغاز کردم و زحمات بسیار فراوانی برای این رشته کشیدم تا بتوانم به این زبان بینالمللی تسلط پیدا کنم و شرکت در کلاسهای خصوصی زبان خارجه از دوران کودکیام در تحقق این امر بیتاثیر نبود.»
دارنده رتبه سهرقمی در کنکور رشته علومانسانی و زبانخارجه بر اهمیت مقدار درسخواندن روزانه برای کنکور سراسری تاکید کرد: «روش درسخواندن من به صورتی بود که مشاور خصوصی بنده تدارک دیده بود؛ پایه دهم تا اواسط پایه یازدهم روزی پنج ساعت مطالعه داشتم اما از اواسط پایه یازدهم آن را افزایش دادم و نزدیک کنکور سراسری ۱۴۰۲ مطالعه من به ۱۰ الی ۱۲ ساعت هم میرسید اما استراحت هم نیز در بین هر درس نیز به مدت ۱۵دقیقه داشتم.»
این دانشآموز افتخارآفرین بهارستانی در سخنانش توصیهای تاثیرگذار برای نوجوانان همسن خودش داشت و خاطرنشان کرد: «ناامیدی و درگیری با حواشی برنامهریزی شده برای نوجوانان عواملی هستند که کاملا وقت طلایی دانشآموزان کنکوری را تلف میکند؛ سهسال پایانی تحصیل سالهای تاثیرگذاری در زندگی ما نوجوانان است و این سالها باید به دور از مسائل بیاهمیت و احساسات منفی غیرحقیقی سپری شود.»
جعفری موحد موفقیت خود را مدیون پشتیبانی همیشگی خانوادهاش و تلاش خستگیناپذیر خود دانست و گفت: « در این مسیر سعی کردم همیشه رضایت پروردگار را به خودم جلب کنم که برای عوامل دنیوی آخرت خودم را نابود نکنم، بعد از پروردگارم تنها مادرم بود که جهان، آرامش و وقت خویش را در این سهسال پایانی کاملا صرف پیشرفت من کرد.»
خبرنگار دانشآموز: حنانه کربلایی
ارسال دیدگاه