بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران:

لازمه هر موفقیتی تلاش و اراده است

اصفهان (پانا) - بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران گفت به تلاش ایمان دارد و به نظر لازمه هر موفقیتی تلاش و اراده است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
لازمه هر موفقیتی تلاش و اراده است

صابر حیدری، بازیکن ۱۹ساله اصفهانی تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران در گفت و گو با پانا اظهار کرد: به صورت اتفاقی در استعدادیابی هایی که در مدارس بود من انتخاب شدم؛ وقتی که هندبال را شروع کردم به شدت به فوتبال علاقه داشتم و خیلی بی‌انگیزه سر تمرینات حاضر می‌شدم.

‍ وی افزود: هیجان رقابت، هیجان مسابقات و سطح رقابتی‌تر بودنی که بیشتر از باقی رشته های توپی داشت، من را جذب هندبال کرد و علاقه را در من به وجود آورد.

حیدری اذعان کرد: موفقیت باشگاهی که در آن رشد کردم و بازی می‌کنم اولین هدف من بود تا بتوانم موثر باشم و رشد کنم؛ در ادامه هدفم رسیدن به مقام بالاتری از تیم های ملی و در نهایت لژیونر شدن است.

بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران عنوان کرد: یک جمله ای است که همیشه می‌گویم «من به تلاش ایمان دارم و به نظر لازمه هر موفقیتی تلاش و اراده است.

وی یادآور شد: اوایل دعوت من به تیم ملی، کمی سطح تیم ملی، شرایط تمرینی و چیزی که از بازیکن می‌خواهند مرا گیج کرد، ولی بعد که ادامه دادم فهمیدم که من باید چه کنم، من باید چطور تمرین کنم و چطور نسبت به یک بازیکن تیم ملی سبک زندگیم را تغییر دهم، هنوز خودم را کامل نمیدانمهو باید به تلاشم ادامه دهم.

‍ حیدری اشاره کرد: بهترین خاطره‌ای که من در دوران ورزشم داشته و دارم بازی مقابل تیم‌های بحرین و عربستان در مسابقات نوجوانان آسیا بود که باتوجه به جو تماشاچی و داور توانستیم این تیم‌هارا با اختلاف یک گل ببریم و به فینال آسیا راه پیدا کنیم.

بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران گفت: مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با تیم سپاهان که باخت مقابل تیم الریان باعث شد ما نتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم و باخت شوکه کننده ما جلوی تیم عربستان در جام‌جهانی نیز از بدترین خاطرات ورزشی من بود.

وی تصریح کرد: با توجه به علاقه‌ای که در من به وجود آمد، لازمه موفقیتم در این رشته گذشتن از وقت نوجوانی و درسم بود و خدارا شاکرم که تا اینجای کار ثمره‌اش را دیدم.

حیدری عنوان کرد: حمایت خانواده‌ام اولین و مهمترین چیزی بود که به من انگیزه ادامه دادن در این مسیر سخت را می‌داد.

بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران تاکید کرد: حدود یکی دو سالی است رسانه ها، باشگاه‌ها و اسپانسرها به سمت هندبال آمدند و باعث رشد هندبال شدند، امیدوارم که این اتفاقات ادامه دار باشد، اما همچنان توجه به هندبال از باقی رشته ها بسیار کمتر است. با توجه به اینکه افتخارات فدراسیون هندبال در این دوسال اخیر بیشتر از باقی رشته ها بوده است.

وی ادامه داد: اگر منِ بازیکنِ جوانی را ببینم که در این رشته در ایران هندبال رسانه‌ای و حمایت شده و می‌توانم به رشد و موفقیت برسم و کسب درآمد داشته باشم احتمال اینکه به ترانسفر شدن فکر کنم کمتر می‌شود.

‍ حیدری افزود: باید وجود اسپانسر و حمایت در هندبال خیلی بیشتر شود و وقتی اینها بیشتر شود سطح رقابت و بازی تیم‌ها بالاتر می‌رود و می‌توانیم موفقیت بیشتر هندبال ایران را شاهد باشیم.

بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران تصریح کرد: بهترین نکته‌ای که در تیم‌ملی داشتیم یک دل و یک مشت بودن بچه‌ها بود؛ کسی خودش را بالاتر از باقی تیم نمی‌دید و این همدلی بین بچه‌ها و کادر باعث موفقیت ما در جام باشگاه‌های آسیا شد.

‍ وی اذعان کرد: بعضی وقت‌ها کل‌تیم اشباع می‌شدیم و کم می‌آوردیم و اگر هدف‌مان را سکوی قهرمانی می‌دیدیم، قطعا موفق می‌شدیم، ولی این جزو نقطه ضعف‌های ماست که قابل حل است.

حیدری گفت: رشته هندبال از نظر من در شجاعت، تلاش و امید خلاصه می‌شود.

بازیکن تیم ملی زیر ۱۹سال هندبال ایران اذعان کرد: از نونهالی که هندبال بازی می‌کردم به عدد ۱۷علاقه داشتم و بازیکن مطرحی را در آن زمان نمی‌شناختم؛ یک بازیکن اهل مقدونیه بهترین دست‌چپ دنیا بود و چندسالی است که از هندبال خداحافظی کرده ولی این موضوع باعث شد انگیزه بگیرم تا این عدد را انتخاب کنم.

وی خاطرنشان کرد: حرفم به کسانی که می‌خواهند ادامه بدهند این است که قطعا در این مسیر ناامیدی است و توجه کم به این رشته ممکن است آزاردهنده باشد، ولی با ناامیدی ادامه دادن نتیجه‌اش مشخص است. به نظر من هیچ ورزشی در دنیا هیجانی‌تر، جذاب‌تر و رقابتی‌تر از هندبال نیست و به طبع سختی‌های این رشته هم زیاد است؛ روزهای خوب هندبال در راه است و اتفاق های خوب برای رشته ماهم می‌افتد.

دانش آموز خبرنگار : مهسا زین‌العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار