امام‌جمعه شهرستان‌قدس در همایش توانمند‌سازی مدیران جدید الانتصاب شهرستان‌های استان تهران:

مدیران مدارس، راه پر برکت شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند

شهرقدس( پانا) - امام‌جمعه شهرستان‌قدس در همایش توانمند‌سازی مدیران جدید‌الانتصاب شهرستان‌های استان تهران، مصادف شدن این رویداد با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر را ارزشمند خواند و بر تاسی و پیروی از این شهیدان در خدمت صادقانه توسط مدیران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس، راه پر برکت شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام‌جمعه شهرستان‌قدس در همایش آغازین توانمند‌سازی مدیران جدید الانتصاب شهرستان‌های استان تهران گفت: با توجه به تقارن این رویداد، با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، لازم است ما نیز مانند این شهیدان از دوره‌ها و فرصت هایی که در زندگی پیش می آید استفاده کنیم و مانند آنها معلم باشیم؛ نام خود را در تاریخ ثبت کنیم و اگر کسی قرار شد دوره‌ای مدیر باشد، باید قبل از هر چیز به پرورش نفس خود بپردازد.

وی گفت: علت ماندگاری نام این دو شهید به عنوان معلم، تمرکز آنها بر امور تربیتی بود؛ این دو معلم افرادی خودساخته بودند و پایه‌گذاری امورتربیتی در آموزش و پرورش نشانگر نگاه عمیق و راهبردی شهید‌رجایی است که او را ممتاز می‌کند.

امام‌جمعه شهرستان‌قدس در ادامه افزود: تربیت نفوس برای شهید‌رجایی در رتبه اول قرار داشت. امیدوارم که مدیران جدید، با پیروی از راه نورانی و با برکتی که این شهیدان پیش روی ما گذاشته‌اند به سعادت حقیقی دست یابند.

همچنین در این مراسم سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام استان‌تهران بر توانمندی و پاسخ‌گویی له عنوان الزامات یک مدیر مو تاکید کرد و گفت: صبر و استقامت یکی از ویژگی‌های بزرگ و مهم مدیران است، یک مدیر موفق با عملکرد خود نشان داده می‌شود و بنابراین عمل مدیران از گفتار آنان، اهمیت بیشتری دارد.

سردار ذوالقدر خطاب به مدیران جدیدالانتصاب تاکید کرد: کسی پیروز است که مقاومت کند، پس این را یک فرصت بدانید؛ شما می‌خواهید نخبه و دانشمند بپرورانید بنابراین باید جهاد کنید و با دشمن مبارزه کنید، تا دانش‌آموزان بتوانند بطور مطلوب و پربازده تحصیل کنند.

وی داشتن درک عمیق از آموزش و پرورش را مهم برشمرد و تصریح کرد: شما مدیران با کوشش و تلاش خود مسئولیت‌های خود را به سرانجام خواهید رساند و سعی کنید در حوزه‌های تربیتی، اثرگذار باشید؛ بدانید هر فردی که مسئولیتی را برعهده گرفت و جایگاه و مقامی پیدا کرد، آموزش و پرورش را پشت سر گذاشته است و مسئولیت معاونان و مدیران را کاملا درک کرده است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه‌السلام تهران‌، از مدیران حاضر در مراسم درخواست کرد که با بکار گرفتن تمام ظرفیت‌های خود به آموزش و پرورش یاری رسانند تا با تربیت صحیح و افزایش توانمندی دانش‌‌آموزان، به جامعه‌ای مطلوب تر دست یابیم.

وی مدیریت را جلب مشارکت دیگران در اهداف تعیین شده توسط مدیر برشمرد و افزود: برای جلب مشارکت دیگران، مدیر باید سخنور باشد و از دریافت اطلاعات هراسی نداشته باشد و با طبقه‌بندی اطلاعات، بداند از از آنها در چه موقعیتی استفاده کند.

سردار احمد ذوالقدر، تعطیلی علم را در ایران هدف برنامه‌های از پیش طرح شده دشمن عنوان کرد و گفت: امروزه بزرگترین سوالی که اسرائیل و آمریکا عنوان می‌کنند، این است که جمهوری اسلامی چگونه هدف دشمن را فهمید که برای جدایی‌طلبی، آمریکا واقعا نقشه کشیده بود و آمریکا سعی بر تفرقه اندازی بین ملت‌های جهان دارد؛ دشمنان گمان کردند که ما اجازه می‌دهیم دختران و پسرانمان بدون آگاهی و تعلیم و تربیت صحیح پرورش یابند، اما اینطور نیست.

درپایان سردار ذوالقدر، خطاب به جوانان گفت: مراقب لجنزارهای فضای مجازی باشید که اگر با ایمان و تقوا وارد آن شوید حتی از آن لجنزارها هم سالم بیرون می‌آیید.

دانش‌آموز خبرنگار: سید ابوالفضل میر موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار