در گفت‌وگو با پانا:

نفر دوم کنکور زبان خارجی: بدون کلاس کنکور و مشاور موفق شدم

اصفهان (پانا) - نفر دوم کنکور زبان خارجی به عوامل مختلف در موفقیتش اشاره می‌کند و می‌گوید بدون داشتن مشاور و کلاس‌های کنکور با توجه به علاقه شخصی و برنامه‌ریزی در کنکور امسال به موفقیت رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نفر دوم کنکور زبان خارجی: بدون کلاس کنکور و مشاور موفق شدم

علیرضا کرمی، نفر دوم کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲ اهل اصفهان است. دوران دبستان و دبیرستان را در محل زادگاهش اصفهان گذارند تا به مرحله شرکت در کنکور رسید.

‍ وی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «عادت به جلو جلو خواندن دروس نداشتم. زبان را از سن کم به عنوان علاقه شخصی ام فرا گرفته بودم، درک کاملی از زبان داشتم و اصلی‌ترین چالش من در کنکور نوع طراحی تست و تصحیح آن بود.»

‍کرمی ادامه داد: «به تست زدن کنکورهای سال‌های گذشته پایبند بودم و تقریبا تا کنکور ۱۰سال پیش را تست زده و بعد با پاسخنامه چک می‌کردم و این بیشتر از هر چیزی در کنکور به من کمک کرد.»

نفر دوم کنکور زبان خارجی بیان کرد: «نمی‌توانستم ساعات طولانی را درس بخوانم و تمرکز خودم را از دست می‌دادم و سعی می‌کردم در بازه زمانی طولانی‌تر ولی سبک‌تری درس بخوانم؛ روزی یکی دو ساعت درس می‌خواندم و قبل از خرداد آزمون دادم و برای امتحانات نهایی خرداد هم به روزی 3 الی 4 ساعت درس خواندن رسیدم.»

‍ وی عنوان کرد: «کلاس کنکور نرفتم و مشاور نداشتم. خانواده و برخی از معلمان و پیشنهادات معلمان، راهنمای من بودند، چون هدفم را انتخاب کرده بودم. بیشتر از همه مادرم در این راه به من کمک کرد.»

کرمی یادآور شد: «بیشترین انگیزه برای ادامه و تمرکز تحصیلم مادرم بود و دوستانی داشتم که مرا تشویق به ادامه دادن و رسیدن به هدفم می‌کردند. وقتی اعتمادم نسبت به خودم کم می‌شد دوست و خانواده به من کمک می‌کردند.»

نفر دوم کنکور زبان خارجی در ادامه گفت: «من فقط در کنکور دی ماه شرکت کردم و چون دروس را صد زدم در خرداد تمرکز خودم را روی امتحانات دیپلمم گذاشتم و کنکور دی فشار را از روی من برداشت.»

‍وی اذعان کرد: «از عید شروع به درس خواندن برای امتحانات خرداد کردم تا از تاثیر مثبت آن در کنکور بی‌بهره نمانم.»

کرمی افزود: «قبل از آمدن درصدها می‌دانستم بزرگترین استعداد و علاقه من زبان است، ولی فکر رتبه ۲کنکور را نمی‌کردم. بعد از آمدن درصدها به رتبه برتر بودن خود ایمان آوردم.»

نفر دوم کنکور زبان خارجی خاطرنشان کرد: «دوست دارم همه به دنبال علاقه و استعداد خود بروند نه چیزی که صرفا خانواده و فامیل به آن پایبند هستند.»

دانش آموز خبرنگار: رهام رسولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار