احیای سنت قدیمی هنر و حماسه درمحمودآباد

محمودآباد (پانا) - اولین کارگاه پارچه‌نویسی حسینی هنر و حماسه با حضور جمعی از هنرمندان در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
احیای سنت قدیمی هنر و حماسه درمحمودآباد

این رویداد با حضور شهردار محمودآباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و جمعی از هنرمندان، به همت شورای شهر و شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن خوشنویسان در پارک طاهباز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با شرح اینکه اولین کارگاه پارچه نویسی حسینی هنر اجرا شد، افزود: این کارگاه با هدف ترویج هنر خوشنویسی و زنده نگه داشتن سنت های اصیل در عزاداری، رونق دادن هنر خوشنویسی و ترویج فرهنگ عاشورا از دریچه هنر برپا شد و هنر خوشنویسی به دلیل اینکه هنر منزه است، مورد انتخاب قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه ۱۰ هنرمند خوشنویس محمودآبادی گردهم آمدند تا برای عزای سیدالشهدا(ع) این چنین دست به قلم شوند خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ پارچه نوشته و از اول محرم در سطح شهر محمودآباد بر روی خیابان های اصلی نصب شد.

محمدی تصریح کرد: اولین کارگاه پارچه نویسی عاشورایی هنر و حماسه از ساعت ۱۰ الی ۱۴ عصر در پارک طاهباز محمودآباد برگزار شد و هنرمندان برگزیده خوشنویس محمودآباد بر روی ۵۶۰ متر پارچه مشکی اشعار و مضامین عاشورایی را به رشته تحریر در آوردند.

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد با بیان اینکه نگرش شهرداری در برگزاری چنین کارگاه هایی ایجاد مشارکت مردمی در پاسداشت مناسبت های مذهبی و ملی است گفت: حادثه عاشورا و مهر‌ورزیدن به خاندان عصمت و طهارت است که جامعه را برای ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) به میدان می‌آورد.

وی ادامه داد: تمام تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد بر این است تا پشتیبان هنرمندان بوده تا مشارکت و اثربخشی این مردمان شریف در برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی را آسان کند.

فرهاد عابدی، هنرمند برجسته محمودآبادی با اشاره به اینکه به اندازه کافی از اشعار قدیمی استفاده کردیم گفت: پارچه نویسی یک زیبایی بی نظیری دارد که بعد از سال ها فراموش شدن، دوباره در شهر محمودآباد زنده و نمایان شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کارگاه ملحق شدیم و حس و حال حسینی و علاقه به امام حسین(ع) باعث شد با تمام قدرت و جان دل این کار را انجام دهیم.

عابدی افزود: سنت قدیمی شهر و شهروندان برگشته و آثاری است که به دلیل پتانسیل های هنری، قدیمی نخواهد شد.

این خوشنویس برتر محمودآبادی در پایان خاطرنشان کرد: هویت بصیری بسیار مهم است و این جریان هنری قطعا بر روح و جان مردم نفود می کند.

دانش آموز خبرنگار: یوکابد حسن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار