نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در تجلیل از فرهنگیان برگزیده شهرستانهای استان تهران:
انتقال ارزشهای دینی و انسانی به نسل فردا، اهم انتظارات در حوزه آموزش و پرورش است
پاکدشت (پانا) - نماینده مردم شهرستان پاکدشت، در مراسم تجلیل از فرهنگیان برگزیده شهرستانهای استان تهران، نهاد آموزش و پرورش را دارای نقش مهم و اساسی در جهت پیشرفت تحول شئون مختلف اجتماعی و استحکام سیاست زندگی جمعی برشمرد و گفت انتقال و تعمیق ارزشهای دینی و انسانی به نسل فردا، از اهم انتظارات در حوزه آموزش و پرورش است.
فرهاد بشیری، نماینده مردم شهرستان پاکدشت د ر مراسم تجلیل از فرهنگیان شهرستانهای استان تهران، برگزیده در هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی؛ چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امیدفردا و یازدهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی که به همت معاونت پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استانتهران در کانون فرهنگی تربیتی پاکدشت برگزار شد، ضمن تاکید بر سوگیری فعالیتهای آموزش و پرورش در راستای رشد و تعمیق باورهای دینی دانشآموزان بیان کرد: یکی از اهداف اصلی و مهم آموزش و پرورش، تربیت دینی دانشآموزان برای مقابله با مسائل زندگی است؛ جامعه ما اسلامی است و انتقال و تعمیق ارزشهای دینی و انسانی به نسل فردا از مهمترین انتظاراتی است که میتوان از حوزه آموزش و پرورش داشت.
بشیری همچنین نهاد آموزش و پرورش را دارای یک نقش مهم و اساسی در جهت پیشرفت تحول شئون مختلف اجتماعی و استحکام سیاست زندگی جمعی برشمرد و گفت: تربیتشدگان جامعه ما باید بتوانند از تمام ظرفیتها استفاده و برای پیشرفت کشور تلاش کنند و در این امر مهم، فعال و بانشاط بودن محیط آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان آموزههای علمی، دینی و انقلابی را در دانشآموزان نهادینه کرد.
نماینده مردم شهرستان پاکدشت ضمن آرزوی توفیق و سلامتی و موفقیتهای روزافزون، از تمامی فرهنگیان و معاونین و مربیان و منتخبین فعالیتهای فرهنگی و هنری تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این برنامه محسن اردستانی، فرماندار شهرستان پاکدشت ضمن تقدیر از فرهنگیان، معلمان و منتخبین فعالیتهای فرهنگی و هنری اذعان کرد: وظیفه تعلیم و تربیت نسل جوان که آیندهسازان این نظام و انقلاب هستند، بزرگترین امانتی است که امروزه در دستان شما است؛ یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش، ایجاد محیطی است که در آن دانشآموزان نگرش خاصی از مدرسه، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند. بدون شک نگرشی که دانشآموزان در مدرسه کسب میکنند در جهت رشد عاطفی، روانی و اجتماعی آنها بسیار مؤثر است، از اینرو معلمان میتوانند با به کارگیری نقش فعالیتها و برنامههای پرورشی و فرهنگی در تربیت اجتماعی دانشآموزان، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری، استقلال عمل و خودآموزی را در دانشآموزان پرورش دهند و حوزه آموزش و پرورش باید بتواند با فعالیتهای مضاعف و کارهای جهادی، عقب ماندگیها را جبران کند.
خبرنگار دانشآموز : محدثه موسوی
ارسال دیدگاه